کد خبر 262290
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

با اعلام هواشناسی:

گیلان گرم‌تر می‌شود

گیلان گرم‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی غالبا پایدار و افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دما از فردا تا چهارشنبه هفته جاری در استان است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رضا باقری کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: جریانات کم و بیش ناپایدار و بارش‌های همرفتی امروز نیز در گیلان ادامه دارد و بر این اساس و با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی به تناوب بارندگی، رعد و برق، وزش باد و مه آلودگی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: اما بر اساس الگوهای هواشناسی از فردا (دوشنبه) جوی غالبا پایدار و نفوذ و تقویت توده هوای گرم در گیلان پیش بینی شده که این شرایط آب و هوایی تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: گرمای هوا در استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بیشتر خواهد شد و طی این مدت به تدریج دمای هوای استان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: اسب‌وونی‌تالش با ۱۵ درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا با ۳۴ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت ۸۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا از امروز تا چهارشنبه هفته جاری با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتیمتر غالبا برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha