کد خبر 262264
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

جزئیات تشییع پیکر شهید سرلشکر حسین سامی‌مقام اعلام شد

جزئیات تشییع پیکر شهید سرلشکر حسین سامی‌مقام  اعلام شد

سردار باقرزاده رئیس کمیته جست و جوی مفقودین جزئیات تشییع پیکر شهید سرلشکر حسین سامی‌مقام را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری سردار سید محمد باقرزاده رییس کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای تشریح جزییات تشییع پیکر شهید سرلشکر حسین سامی‌مقام  پیش از ظهر امروز در محل معراج شهدای تهران برگزار شد.

در این نشست سردار باقرزاده رئیس کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاسی به سخنان مقام معظم رهبری درباره تفحص شهدا گفت: حضور اصحاب رسانه در معراج شهدا مکمل کار ماست تا نگذاریم مسیله شهادت مخفی بماند ما در آستانه استقبال از یک ارتشی غیور هستیم و امیدواریم امروز بتوانیم بخشی از حق ایشان را ادا کنیم. کشف پیکر تعدادی از شهدا در منطقه کردستان و آذربایجان به ویژه سردشت آن هم با دستان و پاهای بسته شده که مدت طولانی در زندان های منفور دموکرات زندانی شده بودند فرصتی ایجاد می‌کند تا بتوانیم این معنا را یادآوری کنیم که ملت ایران هرگز به گروگان گرفته نمیشود و همیشه پیروز است.

وی افزود: افرادی که در کردستان و مرزهای غربی خیانت کردند، تار و مار شدند یا در گوشه ای از کشورهای آمریکایی خزیده و پنهان شده اند اما همگی خار و ذلیل هستند در مقابل پیکرهای طیبه شهدای این مرز و بود که روی دستان ملت تشییع  میشود و به فرموده امام راحل راه و رسم شهادت هرگز کور شدنی نیست. یکی از این اسطوره ها شهید حسین سامی مقام است که یک ارتشی غیور است، فرصتی به وجود آمد تا ملت بتواند مراتب حق شناسی خود را اثبات کنند.

سردار باقرزاده ادامه داد: شهید سامی مقام از سابقون است در سال ۳۱ فروردین ۵۹ در جریان نجات فرمانده شهید نصرت زاد تلاش کرد او را از بند رها کند ولی ایشان ناجوانمردانه و با حرکت عنصر نفوذی به همراه تعدادی از هم‌رزمان به دام دشمن افتاده و اسیر شده و ۱۴ مرداد ۵۹ به شهادت می رسد.

وی گفت: او کسی است که حتی تحمل ظلم به یک گماشته را نداشت. ظلم ستیز و ضد فساد بود و پرونده درخشان و تابناکی دارد. وی با فرمانده هانی چون صیاد، کاوه و بروجردی رشد کرد اما تقدیر بر این بود بعد از شب قدر به همراه ۶ همرزم آنان را از زندان خارج کرده و در سن ۴۴ سالگی در جنگل الباتان به شهادت رساندند و بعد ۴۴ سال پیکر ایشان شناسایی میشود. تلاش برای جست و جوی پیکر هم‌رزمان ایشان ادامه دارد. ایشان روح تابناکش سرود آزادگی را سر می‌دهد او فرزندی از دیار سمیرم است.

سردار باقرزاده افزود: روز چهارشنبه دهم مردادماه تشییع پیکر ایشان از لشکر ۲۸ سنندج خواهد بود. پنجشنبه ۱۱ مرداد وداع با پیکر شهید در معراج شهدا و با حضور سه تن از فرزندان ایشان است. مردم عزیز تهران نیز در این امر سهیم هستند. همچنین ۱۲ مرداد پیکر شهید از محل نمازجمعه تهران در مصلی تهران تا میدان هفت تیر روی دستان مردم شهید پرور تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: روز شنبه در ۱۳ مرداد صبح مراسم صبحگاه مشترک در نیروی زمینی نزاجا برگزار شده و هم‌رزمان با او تجدید پیمان میکنند. ۱۴ مرداد پیکر شهید در اصفهان تشییع خواهد شد و پیکر برای تدفین در عصر همان روز به شهر سمیرم منتقل شده و با حضور مردم این مراسم در سمیرم انجام میشود. مراسم سوم و هفتم این شهید ۱۶ مرداد در مسجد سماجا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha