کد خبر 261985
۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

آسمان اردبیل ابری می‌شود

آسمان اردبیل ابری می‌شود

از امروز (جمعه ۲۹ تیر) با گذر جریانات ناپایدار تراز میانی جو و تقویت رطوبت خزری، شاهد آسمانی گاهاً نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای از اوقات توام با رخداد مه خواهد بود.

به گزارش گروه استانی  حیات، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی اردبیل، از امروز (جمعه ۲۹ تیر) با گذر جریانات ناپایدار تراز میانی جو و تقویت رطوبت خزری، شاهد آسمانی گاهاً نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای از اوقات توام با رخداد مه، همراه با وزش تندبادهای موقتی و در برخی از نواحی رگبار باران و رعدوبرق (در نواحی مستعد بویژه در ارتفاعات با احتمال اصابت صاعقه) خواهیم بود.

این وضع جوی تا روز یکشنبه (۳۱ تیر) در استان تداوم خواهد یافت. از روز دوشنبه (۱ مرداد) جو استان پایدار خواهد بود.

تغییرات دمایی طی امروز نسبت به روز گذشته قابل توجه نخواهد بود و هوای نسبتاً خنکی در شهرستان‌های مرکزی استان حاکم خواهد بود. اما از فردا (شنبه ۳۰ تیر) دمای هوا چند درجه‌ای افزایش یافته و از اواسط هفته آینده موج گرمایی جدیدی استان را فرا خواهد گرفت.

پیش بینی می شود در شهرستان های شمالی استان و شهرستان کوثر طی اواسط هفته آتی دمای هوا به ۳۶ تا ۳۹ درجه سلسیوس برسد؛ لذا به گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای (زنان باردار، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی-عروقی و دیابتی) انجام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.

همچنین در همین زمان در شهرستان‌های مرکزی و خلخال دمای هوا به ۲۸ تا ۳۱ درجه سلسیوس خواهد رسید. بنابراین به هم استانی‌ها تاکید می‌شود که در مصرف آب و حامل‌های انرژی بویژه برق صرفه‌جویی‌های لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha