کد خبر 261949
۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۱

«حیات» در گزارش بررسی کرد؛

«قطب شمال»؛ کشتار دست جمعی بازیگران/ انتقام آرشام چه پایانی دارد؟

«قطب شمال»؛ کشتار دست جمعی بازیگران/ انتقام آرشام چه پایانی دارد؟

قسمت آخر سریال قطب شمال که سریال درام_عاشقانه است، درحالی هفته آینده منتشر می‌شود که مخاطبان و منتقدان آن منتظر هستند تا ببینند کشتار دسته جمعی بازیگران در قسمت یازدهم، چه پایانی را برای این سریال رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سریال قطب شمال به کارگردانی امین محمودی یکتا، سال ۱۴۰۳ و در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده ات. در این سریال فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، شهروز دل افکار، روح‌الله زمانی، مرتضی آقاحسینی، مه لقا می‌نوش، فرهنگ زرگرباشی، ماکان آریاپارسا، مهران میری، حاتم مشمولی، مسعود میرطاهری، احمد لشینی، نیما شکیبایی و آتوسا کلانتری به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان سریال قطب شمال

همایون و ارغوان در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون پشت دیوارهای زندان برای انتقام از سامان لحظه شماری می‌کند که مرگ از راه می‌رسد اما پس از چندین اتفاق عجیب، در شمایل آرشام یکتا، دوباره متولد می‌شود. دختری به نام صحرا کنارش قرار می‌گیرد تا مسیر انتقام از خائنان برای آرشام هموار شود.

«قطب شمال»؛ کشتار دست جمعی بازیگران/ انتقام آرشام چه پایانی دارد؟

انتقادها به ساخته‌ی محمودی یکتا

برخی بیننده‌ها معتقدند این سریال با کلیشه‌هایی مرسوم به نمایش خانگی ورود کرد و نه تنها موجب کاهش بیننده‌ها نشد بلکه با فلش بک به خاطرات مخاطب سبب بازخوردهای مثبت مخاطبان شده است. امین محمودی یکتا در اولین کارگردانی خود، تلاش کرده تا قاب‌های متفاوتی از دریچه‌ی دوربین خود به نمایش بگذارد اما این سکانس‌ها بیشتر نوعی از دلهره را با خود به همراه داشت.

بازی بازیگران مصنوعی بود

یکی از انتقادهایی که به این سریال می‌شود، بازی مصنوعی برخی از بازیگران آن است. نمونه‌ی بارز آن در قسمت اول با حضور سامان (فتحی) در شب عروسی آرشام و ارغوان با حرکاتی عجیب سعی در انتقال حس استیصال به بیننده بود که هیچ نشانی از طبیعی بودن در خود نداشت؛ همچنین بهادر در نقش همایون به‌عنوان شخصیتی که عاشق پیشه است، آن قدر در شب عروسی شل و وارفته بازی می‌کند که به زندان رفتن و بهم خوردن مهم‌ترین شب زندگی‌اش بی‌تفاوت است.

«قطب شمال»؛ کشتار دست جمعی بازیگران/ انتقام آرشام چه پایانی دارد؟

شباهت سریال قطب شمال به سریال‌های ترکی

یکی از نقدهای قابل توجه به سریال یکتا چاشنی انتقام و خشم سریال است که موجی از شباهت با سریال‌های ترکی را به همراه دارد. امین محمودی یکتا، کارگردان سریال قطب شمال در این خصوص عنوان کرد: سریال «ایزل» را ندیده بودم و بعد از مواجه با کامنت‌های متوجه شدم که سریال ما نیز به این علت که برداشتی از رمان «کنت مونت کریستو» است، شباهت‌هایی به سریال «ایزل» دارد و این امری طبیعی است.

وی ادامه داد: حرف من با کسانی که معتقدند ما «قطب شمال» را از روی «ایزل» ساخته‌ایم، این است که از قسمت دو و سه به بعد «قطب شمال» هیچ پیشبینی نمی‌توانستند بکنند و به شهادت خود این افراد کاراکترهایی در قصه ما وارد شدند که در سریال «ایزل» وجود خارجی ندارند.

استفاده از لوکیشن‌های متعلق به سرمایه‌گذار

لوکیشن دفتر کار شخصیت محوری که بخش زیادی از سریال در آن می‌گذرد، در محل شرکت سرمایه‌گذار قرار گرفته و لوگوی این شرکت، مدام در قاب تصویر دیده می‌شود؛ چه وقتی شخصیت‌ها در آسانسور شرکت حضور دارند و چه وقتی شخصیت اصلی در دفتر کار خود نشسته و برای انتقام از دشمنانش نقشه می‌کشد.

یکی از اتفاقات مثبت این سریال شباهت گذشته و حال آرشام یکتا است؛ انتخاب بهادر زمانی به عنوان گذشته‌ی فرزاد فرزین هویتی باورپذیر برای مخاطب پیدا می‌کند.

«قطب شمال»؛ کشتار دست جمعی بازیگران/ انتقام آرشام چه پایانی دارد؟

دریای خون در اعماق «قطب شمال»

از اتفاقات مداوم در سریال‌های نمایش خانگی کشتن نقش‌های فرعی سریال برای انتقام نقش اصلی است؛ در قسمت یازدهم سریال شاهد ریختن خون‌های زیادی از نقش‌های متفاوت هستیم اما این کشتار جمعی باعث دلسرد شدن مخاطبین و ضعف نویسنده در ابهام از سرنوشت این نقش‌ها نخواهد بود؟

همچنین قسمت آخر این سریال ۱۲ قسمتی دوشنبه هفته آینده، یکم مردادماه منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست این سریال در یک فصل به پایان می‌رسد یا فصل دومی هم خواهد داشت.

خبرنگار: سما پالوده

اتمام پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha