کد خبر 261904
۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

بذرپاش به «حیات» خبر داد؛

به پروازهایی که نرخ مصوب ستاد اربعین را رعایت نکنند اجازه تردد نمی‌دهیم/ افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها و افتتاح پروژه‌های زیربنایی در مسیر اربعین

به پروازهایی که نرخ مصوب ستاد اربعین را رعایت نکنند اجازه تردد نمی‌دهیم/ افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها و افتتاح پروژه‌های زیربنایی در مسیر اربعین

وزیر راه و شهرسازی آماده سازی مسیر اربعین حسینی را تشریح کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد جلوگیری از گران فروشی بلیت هواپیماها در ایام محرم به ویژه اربعین اظهار کرد: برای ایام اربعین ستاد اربعین وزارت راه از چند روز قبل شروع به کار کرده و امروز جلسه خواهند داشت و نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت هواپیما مصوب خواهد شد و به شرکت‌هایی اجازه پرواز در این مسیر داده می‌شود که فقط با نرخ مصوب تردد کنند.

وزیر راه گفت: در زمینه اربعین هم مثل سال گذشته خواهد بود و سال قبل به گواه اکثر زائرین عزیز و مسئولین دست اندکار آرام تر ،بهتر و با امکانات بیشتری فراهم شده بود.

ظرفیت پارکینگ‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت

وی افزود: سال گذشته محورهای مواصلاتی به مرزها و پایانه‌های مرزی، اصلاحات و بهسازی خوبی انجام شد و امسال هم ادامه پیدا کرد. پارکینگ‌ها را در مبادی خروجی کشور توسعه دادیم و مجموعا ۲۰ درصد به ظرفیت پارکینگ‌ها اضافه شده است.

بذرپاش ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته پایانه‌های مرزی را به شکل متفاوتی تجهیز کردیم، به علت گرمای هوا مه‌پاش و سایبان‌های بیشتری تدارک دیده شده است. 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توافقی که وزارت کشور با کشور عراق انجام شد، تردد مثل سال قبل با سهولت آسان و با سرعت بالایی انجام می‌شود و زمانی که سرعت تردد بالا باشد کار نیز در محورهای مناسبتی آسان‌تر خواهد بود.

سهولت تردد برای تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: برای تاکسی‌های اینترنتی، شرکت‌های تاکسی اینترنتی و خودروهای شخصی سهولت بیشتری برای انتقال زائرین به مرزها فراهم کردیم.

بذرپاش تصریح کرد: در کنار این موارد، تردد از طریق مرزهای آبی هم تدارک دیده شده، متنها این مورد ظرفیت بالایی ندارد ولی امسال شروع کردیم و تعدادی شناور تهیه شده که این شناورها بتوانند زائرین عزیز را از شرق کشور به غرب کشور منتقل کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دکتر وحیدی با کشور عراق  توافقاتی انجام دادند که بتوانیم زائرین را به بنادر عراق منتقل کنیم که این مورد نیز کار جدیدی است که در کنار کارهای قبلی انجام می‌شود.

افزایش ظرفیت ریلی کشور در محورهای مواصلاتی اربعین

بذرپاش درمورد استفاده از ظرفیت ریلی کشور گفت: در حال افزایش ظرفیت ریلی به ۲۰ درصد در محورهای مواصلاتی برای مرزهای اربعین هستیم.

افتتاح پروژه های زیربنایی در مسیر اربعین

وزیر راه و شهرسازی درمورد پروژه های عمرانی و زیربنایی مسیر اربعین گفت: پل‌های متعددی در این محورها افتتاح می‌شود که تردد را آسان کند و نقاط حادثه خیز هم رفع شده، ما چند نقطه ریسک جدی در محورهای مواصلاتی اربعین داشتیم. امسال نیز چند نقطه اصلی حادثه خیز رفع شده و ان شاالله حوادث کمتری در این محورها شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha