کد خبر 261801
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

عصر عاشورا استاد فرشچیان در خراسان جنوبی بازآفرینی شد

عصر عاشورا استاد فرشچیان در خراسان جنوبی بازآفرینی شد

اثر عصر عاشورا که سال ۱۳۵۵ توسط استاد فرشچیان نقاشی شده بود برای نخستین بار در کشور توسط علی فرسادی هنرمند خراسان جنوبی بازآفرینی و از آن رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، عضو کانون بسیج هنرمندان خراسان جنوبی اظهار کرد: تابلو عصر عاشورا از آثار استاد فرشیان به عشق امام حسین (ع) در مدت سه ماه روی فیبر با ابعاد ۲ متر و ۴۵ در یک متر و ۸۵ سانتیمتر طراحی شد.

علی فرسادی ادامه داد: این تابلو یک اثر ماندگاری است که با تجربه ۴۰ ساله بنده به سرانجام رسید و تاکنون در کشور چنین اثری تولید نشده است.

هنرمند خراسان جنوبی عنوان کرد: از اینکه توانستم در وادی اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار قلم زنی کنم خدا را شاکرم و امیدوارم توفیقات بیشتری نصیب من شود.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا دانشگاه شهادت، ایثار، فدارکاری، وفا و برادری است یادآور شد: هر فردی به نوعی ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان می‌دهد و امیدوارم بتوانم در این دریای بیکران معرفتی و معنوی آثار بیشتری خلق کنم.

نقاشی عصر عاشورا در سال ۱۳۵۵ توسط استاد محمود فرشچیان خلق‌ و در سال ۱۳۶۹ به آستان قدس رضوی اهدا شده است.

این نقاشی با ترسیم صحنه‌ای حزن‌انگیز از عصر عاشورا در صحرای کربلا و پس از شهادت سالار شهیدان به گوشه‌ای از مظلومیت‌های اهل بیت امام حسین (ع) اشاره دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ۲۳ تیرماه جاری از ثبت ملی اثر فاخر عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان در فهرست میراث‌فرهنگی منقول کشور خبر داده است.

اثر بازآفرینی شده «عصر عاشورا» توسط علی فرسادی هنرمند خراسان جنوبی روز گذشته ( عاشورا) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و مسئولان استانی در محل اقامه نماز ظهر عاشورا در بهشت متقین بیرجند رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha