کد خبر 261774
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

اهل سخنرانی و این جور چیزها نیستم

اهل سخنرانی و این جور چیزها نیستم

گفت: «اهل سخنرانی و این جور چیزها نیستم اصرار می کردند یه چیزی بگو گفت: «اگه بنا بود آمریکا رو سجده کنیم انقلاب نمی کردیم ما بنده خدا هستیم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، «دلیل» روایت حماسه نابغه اطلاعات - عملیات سردار شهید علی چیت سازیان اثری از حمید حسام است.

حسام در این کتاب خاطرات و روایاتی درباره سردار شهید علی چیت سازیان از زبان نزدیکان دوستان و هم رزمانش گردآوری کرده است.

در برشی از کتاب از زبان مادر شهید میخوانید: «نوروز رسید و باباش به جفت کفش نو براش خرید روز دوم فروردین قرار شد بریم دید و بازدید تا خانواده شال و کلاه کنند علی غیبش زد. 

اهل سخنرانی و این جور چیزها نیستم

دم در نیم ساعتی معطل موندیم تا رسید. همه مات و مبهوت به پاهاش نگاه کردیم به جفت دمپایی کهنه انداخته بود دم پاش و خوشحال تر از نیم ساعت قبل بود بهش گفتم پس کفشات؟ گفت: بچه سرایدار مدرسه کفش نداشت. زمستون رو با این دمپایی گذروند. منم کفشم رو..... اون روزا علی دوازده ساله بود.»

بی ریا

سفره ساده و بی آلایشی انداخته بود غذا ماست و خیار بود و علی آقا شهردار. هر چیزی که سر سفره کم بود میرفت و می آورد و برای هر دفعه پوتیناش رو میپوشید و تا بند آخر رو محکم می بست و این کار رو چند بار انجام میداد. به بار نمک آورد به بار پارچ آب یک بار نون خشک اضافی و......

پوتین پوشیدن و کندن اون با این جدیت برای همه سؤال بود. به طلبه فاضل و نکته سنج در جمع بچه های اطلاعات بود پرسید علی آقا این کارا چه حکمتی داره؟ جواب داد میخوام پدر کفش رو در بیارم طلبه با لبخند گفت نه میخوای پدر نفس رو در بیاری علی آقا همچنان به کارش ادامه داد بی هیچ ریا باید پدر نفس رو در بیاریم.

سخنرانی

گفت: «اهل سخنرانی و این جور چیزا نیستم اصرار می کردند یه چیزی بگو گفت: «اگه بنا بود آمریکا رو سجده کنیم انقلاب نمی کردیم ما بنده خدا هستیم و فقط به اون سجده میکنیم سر حرفمون هم ایستاده‌یم اگه همه دنیا ما رو محاصره نظامی و تسلیحاتی کنند باکی نیست سلاح ما ایمان ماست. ایمان بچه هاست که توی خلیج فارس با ناوهای غول پیکر می جنگن حاضریم تموم سختیا رو قبول کنیم که فقط یه لحظه قلب امام عزیزمون شاد بشه همین.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha