کد خبر 261600
۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰

گزارش «حیات» از وضعیت نیمکت لیگ برتری‌‎ها؛

16 تیم و 16 سرمربی؛ آنهایی که رفتند و آنهایی که ماندند

16 تیم و 16 سرمربی؛ آنهایی که رفتند و آنهایی که ماندند

تیم‌های لیگ برتری وضعیت متفاوتی در نیمکت سرمربیان خود برای فصل جدید دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در فاصله یک ماه مانده تا شروع مسابقات لیگ برتر تکلیف نیمکت اکثر تیم‌ها مشخص شده است، برخی تیم‌های لیگ برتری با ابقای سرمربیان خود تصمیم به ایجاد ثبات گرفته و برخی دیگر به سراغ سرمربیان جدید رفتند. بررسی وضعیت نیمکت تیم‌های لیگ برتری به شرح زیر است:

پرسپولیس؛ یک اسپانیایی جانشین مربی قهرمان

قرمزهای پایتخت امید زیادی داشتند تا اوسمار ویرا را با کارنامه موفق در این تیم نگه دارند ولی سرمربی برزیلی ترجیح داد در اوج و با جام قهرمانی از روی نیمکت پرسپولیس کنار برود. بعد از آن باشگاه سراغ گزینه‌های مختلفی برود و اسامی متعددی نزدیک نیمکت این تیم عنوان شد که برخی از آنها از چهره‌های سرشناس فوتبال دنیا بودند ولی در نهایت با گاریدوی اسپانیایی به توافق رسیدند. گزینه‌ای که برای ورود به ایران هم در ابتدا به مشکل خورد و با پیگیری‌های انجام شده توانست مجوز فعالیت بگیرد. حالا پرسپولیسی که چند ستاره خودش را از دست داده و یک سرمربی نه چندان مطرح را به خدمت گرفته یک فصل سخت و پر تنش را در پیش دارد.

استقلال؛ تمدید با نکونام بعد از جذب بازیکنان!

آبی‌ها تصمیم گرفتند یک فصل دیگر با جواد نکونام ادامه دهند. سرمربی جوان آبی‌ها که عملکرد فنی خوبی داشت و نتایج قابل قبولی کسب کرد، منتقدان زیادی هم بین هواداران و پیشکسوتان باشگاه دارد، حالا فصلی سخت در پیش دارد که دیگر کسی در آن به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند. نکونام در حالی در سمت خودش ابقا شده و حالا فصلی سخت با انتظارات زیاد را در پیش دارد که به گفته مدیرعامل باشگاه برخی از بازیکنان خصوصا نفرات بوسنیایی جدید این تیم، بدون هماهنگی با سرمربی جذب شده‌اند.

سپاهان اصفهان؛ مورایس رفت اما برگشت...

طلایی‌پوشان هم پس از حرف و حدیث‌های فراوان و استعفای مورایس و جدایی او از باشگاه، در نهایت تصمیم گرفتند با مورایس ادامه دهند. این تصمیم درحالی اتخاذ شد که طرفین تصمیم گرفتند بعد از دو فصل که حاصلش یک قهرمانی جام حذفی بود، یک سال دیگر کنار هم سر کنند. سپاهان شروع خوبی در نقل و انتقالات داشته و احتمالاً فصل جدید را با چهره‌ متفاوتی آغاز خواهد کرد. مورایس هم مثل نکونام زیر فشار انتظارات زیادی است و اگر فصل فوتبالی طلایی پوشان به جام قهرمانی ختم نشود دیگر بعید است شاهد ادامه بیشتر این همکاری باشیم.

تراکتور تبریز؛ انتخاب سرمربی موفق تیم ملی

تراکتور تیم جذابی برای فصل جدید دارد. بعد از قطع همکاری با حمید مطهری که جانشین پاکو خمس شده بود، با دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی به توافق رسیده و این مربی که کارنامه خوبی در تیم ملی و لیگ برتر دارد، باید تیم محبوب تبریزی را در فصل جدید هدایت کند. تراکتور شروع قدرتمندی در نقل و انتقالات داشته و با جذب ترابی و اسماعیلی‌فر نشان داده می‌خواهد طلسم ناکامی‌هایش را بشکند و جدی‌تر از همیشه در این فصل به قهرمانی فکر کند.

ذوب‌آهن اصفهان؛ ماندگاری ربیعی

ذوبی‌ها که تیم خوبی در فصل گذشته تشکیل داده بودند تصمیم گرفتند بازهم با ربیعی ادامه همکاری دهند و این سرمربی که حواشی زیادی هم پیرامونش شکل گرفته بود یک فصل دیگر در جمع گاندوها باقی خواهد ماند. پس ذوب‌آهن هم به جمع تیم‌های با ثبات فوتبال ایران اضافه می‌شود که با سرمربی خودش ادامه همکاری می‌دهد.

ملوان بندرانزلی؛ دقیقی جانشین تارتار

انزلی‌چی‌ها تصمیم گرفتند دست به تغییرات بزنند. این تیم شمالی که با جذب سربازهای سرشناس قرار است مجموعه جذابی برای فصل بعد تشکیل دهد سکانش را به دست یک مربی جوان به نام سعید دقیقی داده که فصل گذشته عملکرد قابل قبولی با شمس آذرِ تازه لیگ برتری شده داشت و دقیقی هم کار سختی در حفظ میراث تارتار دارد که نتایج درخشانی فصل گذشته با انزلی‌چی‌ها گرفت.

آلومینیوم اراک؛ حفظ حسینی

اراکی‌ها هم تصمیم به ایجاد ثبات روی نیمکت خود گرفتند و با مجتبی حسینی ادامه خواهند دارد. او عملکرد متوسطی در فصل گذشته داشت که با توجه به بضاعت این تیم عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود و این فصل هم بعید است انتظاری بالاتر از این از وی روی نیمکت آلومینیوم داشته باشند.

شمس‌آذر قزوین؛ ریسک بزرگ با انتخاب زارع

سعید دقیقی رسالت خودش را در شمس آذر انجام داد و این تیم را به لیگ برتر آورد و در اولین تجربه حضورش به ثبات رساند و حالا از این تیم جدا شده تا در نقطه دیگری از ایران به فعالیتش ادامه دهد. شمس آذر با مازیار زارع به توافق رسیده است. انتخاب سرمربی سابق ملوان ریسک بزرگی بوده زیرا خیلی است که بتواند عملکرد دقیقی را در قزوین تکرار کند.

گل‌گهر سیرجان؛ تارتار از انزلی تا سیرجان

سیرجانی‌ها در فصل گذشته به معنی واقعی کلمه افتضاح بودند. تیم پر هزینه که یک سرمربی نامدار اروپایی را به خدمت گرفته بود نتوانست حتی بالاتر از تیم‌هایی قرار بگیرد که هزینه به مراتب پایین‌تری نسبت به گل گهر داشتند. همین موضوع منجر به قطع همکاری با اوزوندیس شد و حالا  بازیکنان این تیم قرار است با مهدی تارتار فصل جدیدی را تجربه کنند.

مس رفسنجان؛ اقدام ارزشمند با تمدید قرارداد نویدکیا

رفسنجانی‌ها فصل را با محرم نویدکیا به خوبی به پایان رساندند. آنها در لیگ یقه استقلال را گرفتند و پرسپولیس هم در بازی قهرمانی به سختی و در دقایق پایانی روی یک گل مشکوک به آفساید این تیم را شکست داد. مس در جام حذفی هم تا فینال جلو رفت و آنجا مغلوب سپاهان شد و می‌توانست با کسب یک جام فصل فوق‌العاده‌ای داشته باشد. آنها به واسطه نتایج خوب تصمیم به ادامه کار با نویدکیا گرفتند. تصمیمی که درست به نظر می‌رسد.

فولاد خوزستان؛ یحیی به دنبال افتخارآفرینی در اهواز

فولادی‌ها به واسطه جذب یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران تیم جذابی برای فصل آینده خواهند بود. یحیی گل‌محمدی پس از چندین سال حضور در پرسپولیس و کسب عناوین مختلف قهرمانی می‌تواند به خودی خودش از فولاد یک تیم جذاب و مدعی بسازد. فولاد به سختی در لیگ برتر ماند و کار سختی برای اضافه شدن به جمع تیم‌های بالای جدول دارد.

نساجی مازندران؛ وضعیت مبهم روی نیمکت

مازنی‌های لیگ برتر در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند. رضا حدادیان دیگر قصد تیم‌داری ندارد و هنوز مالکیت و مدیریت فصل جدید باشگاه مشخص نیست و به همین دلیل تکلیف نیمکت این تیم هم هنوز روشن نشده است. اگر حدادیان راضی به ادامه همکاری شود احتمالاً ساکت الهامی هم فصل بعد سرمربی نساجی باقی خواهد ماند.

هوادار تهران؛ شجاعی می‌ماند؟

هوادار هم وضعیت مشخصی روی نیمکتش ندارد. قرار است به زودی نشستی میان مسعود شجاعی و مسئولان باشگاه برگزار شود تا شرایط همکاری برای فصل آینده بررسی شود. احتمال ابقای شجاعی روی نیمکت تیم تهرانی زیاد است.

خیبر خرم‌آباد؛ ادامه همکاری با مربی موفق

خیبری‌ها که با اقتدار از دسته اول به لیگ برتر رسیدند، قصد دارند با مهاجری ادامه همکاری دهند و بدین ترتیب شاهد بازگشت این مربی با تجربه و موفق به فوتبال ایران خواهیم بود.

چادرملوی اردکان؛ ابقای مربی جوان

تیم تازه لیگ برتری شده امروز اعلام کرد برخلاف شایعات قصد دارد با سعید اخباری که هدایت این تیم در مسیر صعود به لیگ برتر را عهده دار بوده، ادامه همکاری داد. فرمولی که در چند سال اخیر در خصوص تیم‌هایی مثل شمس آذر قزوین و هوادار تهران به خوبی جواب داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha