کد خبر 261542
۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

زارع‌پور به «حیات» خبر داد؛

فاز اول «پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی شهید رئیسی» امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ دسترسی ۸ میلیون خانوار به فیبر نوری + فیلم

فاز اول «پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی شهید رئیسی» امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ دسترسی ۸ میلیون خانوار به فیبر نوری + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم و نام بزرگترین پایگاه فضایی کشور در جلسه آخر شورای عالی فضایی مصوب شد که به «پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی شهید رئیسی» تغییر کند که این پایگاه در حال ساخت است و امسال فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در مورد مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: کارهای بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، که یکی از شاخص‌ترین پروژه‌ها، پروژه فیبر نوری برای کسب و کار است که برای اولین بار به شکل گسترده این فناوری را عمومی کردیم.

وی افزود: فیبر نوری قبل از این یک فناوری لاکچری به حساب می‌آمد و افراد با پرداخت ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان می‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند. ولی اکنون هموطنان فقط هزینه مودم را پرداخت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در بیش از ۲۰۰ شهر فیبر نوری راه اندازی شده و اکنون ۸ میلیون خانوار امکان دسترسی و استفاده از این سرویس را دارند. تقریبا ۴۰ درصد شهرهای کشور را پوشش می‌دهد و امیدوارم دولت بعدی با همین شتاب آن را دنبال کند.

وی در ادامه تاکید کرد: صنعت فضایی در دولت سیزدهم احیا شد و ما در کمتر از ۳ سال، ۱۲ پرتاب ماهواره داشتیم که معادله سه دولت، پیش از دولت شهید رئیسی بود.

زارع‌پور ادامه داد: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم و نام بزرگترین پایگاه فضایی کشور در جلسه آخر شورای عالی فضایی مصوب شد که به «پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی شهید رئیسی» تغییر کند که این پایگاه در حال ساخت است و امسال فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در حوزه دولت هوشمند، پنجره ملی خدمات هوشمند را داشتیم که برای اولین بار در اردیبهشت ۱۴۰۱ راه اندازی شد و اکنون نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند و تقریبا ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این پنجره ثبت نام کردند و روزی ۲ الی ۳ میلیون نفر کاربر دارد.بیش از ۷۵ درصد خدمات دولت و پروانه‌های صنفی از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌شود و بیش از ۵۰۰ خدمت به این شکل در حال ارائه شدن است.

وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات همچنین گفت: در حوزه شبکه ملی اطلاعات نیز از ۲۰ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسانده‌ایم، که امیداریم پرشتاب در دولت بعدی دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha