کد خبر 261388
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

اردوغان اعلام کرد:

فرآیند ازسرگیریِ روابط با سوریه مثبت بوده و ایران و آمریکا باید از آن حمایت کنند

فرآیند ازسرگیریِ روابط با سوریه مثبت بوده و ایران و آمریکا باید از آن حمایت کنند

رئیس جمهور ترکیه گفت: آمریکا و ایران باید از تحولات خرسند باشند و از این فرایند که به درد و رنج مردم سوریه پایان می‌دهد، حمایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ مدتی است که ترکیه تحرکات جدیدی را برای ازسرگیریِ روابط با سوریه آغاز کرده؛ بشار اسد هم به تازگی در دیدار با نمایندهٔ رئیس‌جمهور روسیه گفته که «دمشق از ازسرگیریِ روابط با ترکیه به‌شرط احترام به تمامیت ارضیِ خود حمایت می‌کند.»

رئیس‌جمهور ترکیه در تازه‌ترین اظهارنظر خود دراین‌باره گفته: ما اعتقاد داریم که صلح عادلانه در سوریه امکان‌پذیر است. از هر فرصتی برای بیان اینکه تمامیت ارضیِ سوریه به‌نفع ما هم هست، استفاده می‌کنیم. برقراریِ صلح عادلانه در سوریه بیشتر به‌نفع ترکیه است و مهم‌ترین گام در فرایند برقراریِ صلح، آغاز مرحله‌ای جدید با سوریه است. تحولات در این خصوص تا این لحظه مثبت بوده و ما امیدواریم به‌زودی گام‌های ملموسی برداریم.

اردوغان در ادامه گفت: آمریکا و ایران باید از تحولات خرسند باشند و از این فرایند که به درد و رنج مردم سوریه پایان می‌دهد، حمایت کنند.

وزیر خارجهٔ عراق هم خبر داده که توافقی مقدماتی با سوریه و ترکیه برای برگزاریِ یک نشست با حضور مقامات ۲ کشور در بغداد حاصل شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha