کد خبر 261356
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم ظهر امروز اعلام می‌شود

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم ظهر امروز اعلام می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز ۲۳ تیرماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در همین رابطه با اشاره به این که نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود ۹۸۰ هزار دانش‌آموز از ظهر امروز اعلام می‌شود، گفت: ۵۲ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم دختران و ۴۸ درصد پسران هستند.

وی تصریح کرد: ۲۵ میلیون پاسخنامه امتحانات نهایی توسط بیش از ۱۰۰ هزار معلم، تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو مصحح تصحیح و جمع نمرات توسط سامانه انجام شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در صورت مغایرت نمرات تا یک نمره، نمره بالاتر برای دانش‌آموز اعمال می‌شود، گفت: اگر مغایرت نمرات دو مصحح بیش از یک نمره باشد٬ پاسخنامه در اختیار مصحح سوم قرار می‌گیرد و نمره نهایی توسط مصصح سوم با مشاهده نظر دو مصصح قبل و با تصحیح مجدد، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر همچنان میان نمرات سه مصحح، مغایرت وجود داشت پاسخنامه برای بازبین ارسال می‌شود؛ بنابراین ممکن است دانش‌آموزان امروز هنگام اعلام نتیجه مشاهده کنند که برخی دروس در حال بازبینی است که این به معنای کنترل نهایی است.

زارعی با اشاره به این که دانش‌آموزان امروز بعد از اعلام نمرات امتحانات نهایی به مدت ۴۸ ساعت فرصت ارائه درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دارند، گفت: هنگام مشاهده نمرات در سامانه، گزینه درخواست بررسی مجدد برای آن ها فعال است که در صورت ثبت درخواست، برگه برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد.

گفتنی است، نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ برای این که ذهن دانش‌آموزان درگیر نمرات نشود٬ بعد از کنکور اعلام و تا ساعت ۱۴ امروز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha