کد خبر 261335
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

آمار و ارقام به سود انگلیسی‌ها است؛

جهان در انتظار فینال یورو بین سه شیرها و ماتادورها

جهان در انتظار فینال یورو بین سه شیرها و ماتادورها

هواداران فوتبال در سراسر دنیا، در انتظار نبرد ماتادورها و سه شیرها هستند تا ببینند که «فوتبال بالاخره به خانه باز می‌گردد» آن‌هم پس از ۵۸ سال یا اسپانیا با جوانان جذابش برای بار چهارم قهرمان یورو لقب می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات، شاگردان گرت ساوگیت‌ در تیم ملی انگلیس امیدوار هستند که فردا شب (۲۴ تیرماه) یک قدم فراتر از یورو ۲۰۲۰ بگذارند، جایی‌که در مسابقه نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد، بردارد و به مقام قهرمانی برسد. اما در مقابل آن‌ها، بهترین تیم یورو ۲۰۲۴ تا به امروز و قهرمان سه دوره این رقابت‌ها، اسپانیا قرار دارد.

آمار به سود سه شیرها 

در تاریخچه جام ملت‌های اروپا، تیم ملی فوتبال انگلیس دو بار مقابل اسپانیا بازی کرده و هر دو بار پیروز شده است و این مسابقه سومین رویارویی آن‌ها خواهد بود

در مرحله گروهی یورو ۱۹۸۰، انگلستان در ناپل ایتالیا توانست اسپانیا را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد، هرچند که هر دو تیم حذف شدند.

در سال ۱۹۹۶ هم این دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو در ورزشگاه ومبلی با هم دیدار کردند که انگلستان پس از تساوی بدون گل توانست در ضربات پنالتی پیروز شود.

نظر کارشناسان انگلیسی درباره اسپانیا

آلن شیرر، مهاجم سابق تیم ملی انگلستان: «آن‌ها هر آنچه برای موفقیت لازم است، در اختیار دارند و به همین دلیل در تمام بازی‌های خود در این دوره پیروز شده‌اند. »

کریس ساتن: «به سختی تیمی نزدیک آن‌ها خواهد شد و به نظر می‌رسد در سطح دیگری نسبت به دیگر تیم‌های این دوره هستند. »

میکا ریچاردز: «نگرانی‌هایی درباره این تیم اسپانیا داشتم که همگی در بازی برابر فرانسه برطرف شدند. اینکه چگونه می‌توانند خود را با شرایط مختلف وفق دهند. وقتی در بال‌ها دو بازیکن سرعتی دارید، همیشه شانس و فرصت دارید. اسپانیا تیم بسیار متعادلی به نظر می‌رسد و فکر می‌کنم مدعی اصلی قهرمانی است.»

لازم به‌ذکر است دیدار فینال یورو ۲۰۲۴ میان انگلیس با ایتالیا، ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha