کد خبر 261322
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

با اعلام مدیرعامل صندوق ملی مسکن: 

هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا ۴ پرداخت شد/ مشوق فولادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده مسکن ملی 

هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا ۴ پرداخت شد/ مشوق فولادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده مسکن ملی 

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از پرداخت هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازسوی این صندوق به دهک های یک تا ۴ برای ساخت مسکن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: وظیفه این صندوق تأمین مالی پروژه نهضت ملی مسکن است. امروز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پروژه آغاز و ۷۰۰ هزار واحد تحویل شده و مابقی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی دهک های یک تا ۴ با آورده خود و منابع بانک تکمیل نمی شود. برای این گروه در دهک یک و دو وامی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دهک ۳ و ۴، ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ با کارمزد ۲ درصد ازسوی این صندوق پرداخت شد و این افراد با مبلغی نهایتا ۱۵۰ میلیون تومان می توانند صاحب خانه شوند. 

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه این صندوق ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم دریافت کرده است، گفت: ۲۳۴ میلیارد تومان آورده مردم، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان منابع بانک ها و ۳۰ هزار میلیارد تومان از صندوق ملی مسکن و دستگاه های همکار همچون بنیاد ملی زمین و مسکن بوده است. 

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: ۵۳۰۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل مسکن های مهر بوده که ازسوی این صندوق پرداخت شده است. 

وی با اشاره به خرید قابل توجه فولاد برای پروژه مسکن ملی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه صندوق صرف خرید فولاد مورد نیاز در سال ۱۴۰۲ شد و ۱۶۷۴ آسانسور نیز خریداری شده است. 

قسط وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی در ابهام 

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در پاسخ به این سوال که اقساط وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی چقدر است؟ گفت: اقساط وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی هنوز تعیین تکلیف نشده است. 

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: در حال مذاکره با بانک مرکزی برای افزایش نیافتن اقساط ابتدایی این وام هستیم. بانک مرکزی دو راه برای افزایش اقساط وام مسکن ملی دارد. 

وی افزود: بانک مرکزی می‌تواند با توجه به افزایش ۳۰ درصدی وام، همه اقساط را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد که با این حساب اقساط از ۵ میلیون به ۸ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. اما اگر بنا را به راه دوم که افزایش پلکانی اقساط همانند شیوه اجراشده بگذارد، اقساط ابتدایی افزایش نخواهد یافت و اقساط انتهایی افزایش خواهد داشت. ما در حال مذاکره با بانک مرکزی برای اجرایی شدن راه دوم هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha