کد خبر 261095
۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

سردار مهری مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از تسهیلات خروج از کشور مشمولان وظیفه برای ایام محرم و صفر

آخرین جزئیات از تسهیلات خروج از کشور مشمولان وظیفه برای ایام محرم و صفر

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: کلیه مشمولان وظیفه غیر غایب می‌توانند بدون سپردن وثیقه از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر که ۱۴ شهریور ماه است، بدون سپردن وثیقه برای زیارت ‌وسفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار سرتیپ پاسدار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۲۱ تیرماه با موضوع شرایط خروج از کشور مشمولان وظیفه در ایام محرم و اربعین برگزار شد اظهار کرد: موضوع امنیت زیرساخت و زیربنای هرگونه فعالیتی هست و رسالت مهم نیروهای مسلح تامین امینت است. فراجا برای برقراری نظم و امنیت از نظر قانونی وظیفه مهم و اساسی را بر عهده دارد و سربازان عزیز ما در کنار نیروهای پایور برای دفاع از استقلال و تقویت بنیه دفاعی کشور نقش مهمی‌ را ایفا می‌کنند.

وی افزود: خدمت وظیفه عمومی جایگاه فوق العاده ای دارد؛ سربازان ما در تقویت امنیت داخل و خارج، برقراری نظم و امنیت در حوزه انتطامی و ترافیکی و… نقش آفرینی می‌کنند و سربازان ما در دوران دفاع مقدس نیز جایگاه بالایی داشتند و نزدیک به ۵۰ درصد رزمندگان دوران دفاع مقدس از سربازان بودند.

سردار مهری با بیان اینکه در زمینه بکارگیری سربازان در نیروهای مسلح متناسب با رشته‌های تحصیلی اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: تسهیلاتی از سوی فراجا و سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان وظیفه غیر غایب به منظور خروج کشور به قصد زیارت عتبات عالیات پیش بینی شده و امروز کلیه مشمولان وظیفه غیر غایب می‌توانند بدون سپردن وثیقه از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر که ۱۴ شهریور ماه است بدون سپردن وثیقه برای زیارت ‌وسفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: افراد به صورت هوشمند می‌توانند از طریق سامانه سخا و یا برنامه پلیس من درخواست خروج از کشور خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز این تسهیلات با سرعت به تمامی مشمولان وظیفه غیر غایب ارائه شد افزود: تاکنون کسانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند، توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند. 

سردار مهری گفت: متولدین ۱۳۸۵ نیاز به ثبت درخواست ندارند و می‌توانند مستقیم برای اخذ گذرنامه اقدام کنند. افرادی که سال گذشته ورودشان به کشور ثبت نشده نیز می‌توانند با مراجعه به وظیفه عمومی استان این موضوع را رفع کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: توصیه می‌شود مشمولان غایب به مرزها مراجعه نکنند، چراکه مطابق قوانین و مقررات این دسته از مشمولان نمیتوانند از کشور خارج شوند و باید وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: دانش اموزان، دانشجویان و طلاب که معافیت تحصیلی دارند می‌توانند از طریق همین سامانه‌های الکترونیکی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

سردار مهری گفت: باتوجه به اینکه تا اربعین فاصله داریم، از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تقاضا داریم که از امروز درخواست خود را برای زیارت اربعین در سامانه ثبت کنند تا باتوجه به تراکم درخواست‌ها با مشکل مواجهه نشوند. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره لغو قانون معافیت فوتبالیست ها و نحوه ورود و خروج از کشور لژیونرها بیان کرد: طبق توافقی که بین وزارت ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفته بود، ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال از معافیت ورزشی برخوردار بودند، لیکن در سال گذشته این موضوع به پایان رسید و همه کسانی که از این معافیت ها استفاده کردند تا اول مرداد ماه معافیتشان به اتمام می‌رسد.

سردار مهری ادامه داد: تعداد افرادی که مشمول خدمت می‌شوند زیاد نیست؛ برخی از آنها معافیت تحصیلی دارند و برای سایر افراد نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: موضوع مهارت آموزی سربازان در حین خدمت موضوع خوبی است که از سال ۱۳۹۶ اجرایی شده و کلیه سربازانی که به مراکز آموزشی اعزام می‌شوند و یا در طول مدت سربازی، می‌توانند دوره های مهارت آموزی را طی کنند.

سردار مهری درباره اعطای تسهیلات خود اشتغالی به سربازان منقضی خدمت بیان کرد: در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین دولت و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بسته شده و هرساله تعداد زیادی از سربازان از این تسهیلات استفاده می‌کنند و در سال ۱۴۰۱، ۱۸ بانک متولی شدند وام ۱۰۰ میلیون تومانی به افراد اعطا شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام به ۱۵۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد وهمکاران در سراسر کشور تشکیل پرونده دادند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: امسال حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر پرونده تشکیل شده و تا آخر این ماه افراد باقی مانده به ۲ بانک عامل می‌توانند مراجعه کنند و تسهیلات خوبی به سربازان منقضی خدمت ارایه شد.
امیدواریم در  سال جاری نیز تسهیلات خوبی به سربازان ارایه دهیم.

سردار مهری گفت: به سربازان وظیفه آموزش های مهارتی داده می‌شود و مربیانی از سازمان های فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و … به سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی می‌دهند.

وی تاکید کرد: کلیه کسانی که در گذشته درخواست داده بودند، تا ۲۸ تیرماه می‌توانند مجددا درخواست داشته باشند تا تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha