کد خبر 260987
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

اقدامات وزارت علوم برای جذب و نگهداشت نخبگان اعلام شد

اقدامات وزارت علوم برای جذب و نگهداشت نخبگان اعلام شد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری برنامه این وزارتخانه را برای جذب و نگهداشت نخبگان اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات،  محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری  درباره روش های نگهداشت نخبگان در کشور اظهار کرد: در این زمینه یک عزم فرابخشی لازم است و فقط یک وزارت خانه نمی تواند تمام اقدامات را انجام دهد. در درجه اول تضمین شغل دغدغه نخبگان ما است. مرحله بعدی تامین مسکن و در نهایت امکان ازدواج و امکانات رفاهی است که باید عزم فرابخشی در این زمینه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته ما در وزارت علوم توانستیم بخشی از این را فراهم کنیم. به طوریکه طی تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از نخبگان برتر را بورس کردیم که پس از طی مقطع دکتری به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

وزیر علوم گل افزود: سال گذشته ۲۰۰ نفر با سهمیه بنیاد ملی نخبگان بورسیه شدند اما امسال با تقاضای وزارت علوم این میزان به ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی بورس صنعت از دیگر اقدامات وزارت علوم است که صنایع دانشجویان برتر را بورس کنند تا این افراد نگران آینده شغلی خود نباشند.

زلفی‌گل همچنین گفت: در خارج از تقویم آموزشی در تابستان ها نیز این دانشجویان می‌توانند در آن صنعتی که بورس شده اند برای کارورزی کارآموزی حضور داشته باشند، بنابراین مجموعه‌ای از اقدامات انجام دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha