کد خبر 260967
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

در یادواره شهدای قرارگاه رمضان:

قرارگاه رمضان هسته اولیه الگوی مقاومت مشترک میان دو سرزمین برای یک هدف

قرارگاه رمضان هسته اولیه الگوی مقاومت مشترک میان دو سرزمین برای یک هدف

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: قرارگاه رمضان یکی از استثنایی ترین قرارگاه های جنگ بود چون هسته اولیه الگوی مقاومت مشترک بین دو ملت در دو سرزمین اما برای یک هدف بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سردار حسین سلامی  فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای قرارگاه رمضان گفت: امروز خانواده معظم شهیدان والامقام قرارگاه رمضان که در این جمع حضور دارند و همه خانواده سرافراز شهیدان مدافع حرم در این آیین میهمان نبوده بلکه میزبان هستید؛ برای اینکه ایران مهد همه شهیدان اسلام است و قلب‌های مردم ایران سرشار از عشق و دلدادگی نسبت به همه ملتهای مسلمان خصوصا شهیدان عزیز اسلام و خانواده های آنان است که مانند ستارگان در آسمان پرفروغ امت اسلام می درخشند.

وی همچنین افزود: فرارسیدن ایام محرم  و اندوه سید جوانان اهل بهشت و اصحاب باوفای ایشان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت میگویم. مفتخرم امروز در جمع این عزیزان حضور دارم. اهمیت مقاومتی که از گذشته تا امروز  با شکلگیری قرارگاه رمضان آغاز شده، امروز در حال تغییر صفحات سیاسی تاریخ اسلام است. محکمترین برادریها در لحظات سخت شکل می‌گیرد. باید دانست که قبایل در یک سنگر برای آرزوهای مشترک در مقابل دشمنان مشترک می ایستند تا از کرامت، شرف، عظمت و هویت خود دفاع کنند. قرارگاه رمضان یکی از استثنایی ترین قرارگاه های جنگ بود چون هسته اولیه الگوی مقاومت مشترک بین دو ملت در دو سرزمین اما برای یک هدف بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این قرارگاه یکی از مهمترین ارکان جنگ و دفاع محسوب می‌شد و به همین دلیل در قافله سالار این شهیدان چهره های درخشانی مانند شهید دقایقی می‌بینید که ایشان فردی توانا، با تدبیر، فرمانده رشید، نسبت به خداوند متقی، مومن و مجاهد بود، یا سردار شهید تقوی که از ۴۵ سال پیش در دفاع از حرم به شهادت رسید و در تمام مدت لباس جهاد را از تن به در نیاورد. به اعماق سپاه دشمن نظر می افکند و کاسه سرش را به خداوند عاریه داده بود؛ همچنین شهدای بزرگی که در این مسیر مقدس به لقا الهی پیوستند.

سردار سلامی در ادامه تشریح کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی؛ اسطوره افسانه ای تاریخ اسلام؛ کسی بود که حیات بخش و نجات بخش برای همه مسلمانان بود برای اینکه مسلمانان در عراق، سوریه، یمن، فلسطین یمن، افغانستان و هر جایی که کسی تحت ستم مستکبران بود او، کوچه به کوچه، کوه ها و تپه ها پشت سر می‌گذاشت، شهادت آرمان بزرگ او برای آزادی ملتهای مسلمان، دفاع از شکوه اسلام، جاری کردن احکام خداوند روی زمین، تجلی بخش به آیات قرآن و سعادت انسان بود و دیگری شهید ابو مهدی المهندس است که جاری شدن این دو خون در یک سرزمین نشان داد که  اسلام برای دفاع از مسلمانان مرز را نمی‌شناسد و این مرزهای جغرافیایی در دنیای اسلام تفکیک کننده قلب‌ها نیست، آرزوها را از یکدیگر جدا نمیکند و ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم.

وی ادامه داد: قرارگاه رمضان ابتکار اولیه ای برای این حقیقت بود که تجلی واقعی امت واحده در قالب جهاد اسلامی است، چون تجربه تاریخ از صدر اسلام این واقعیت را اثبات کرده که سعادت مسلمانان از مسیر شهادت عبور می‌کند، مستکبران طلوع خورشید اسلام  و باز کردن غل اسارت و بیدار کردن مسلمان از گورستان جهل مدرن را نمی‌پسندند، هر جا اسلام طلوع کند آنان شمشیر می‌کشند و حتی دشمنان قدیمی برای ضربه به مسلمانان متحد می‌شوند.

سردار سلامی گفت: ده‌ها سال است که جهان اسلام میدان تاخت و تاز مستکبران است، از ۴۵ سال پیش به این طرف در جهان اسلام خیمه زده اند تا ثروت‌های مادی، هویت فرهنگی و غنای اعتقادی مسلمانان را از آنان بازستانند و مسلمانان را اسیر کنند و از مسلمانان و سرزمینهای آنان  برای تقویت قدرت خود استفاده کنند بنابراین همه جا را می بینید که میدان آتش است تا ملت را تسلیم کنند، بر سرنوشت او مسلط شوند، برای فلسطین امروز می بینم چه غوغایی است و همه قدرتها دست به دست هم دادند که این سرزمین کوچک در اختیار فلسطینیان را مورد هدف قرار داده و فرزندان خردسال را شبانه زیر آوار دفن کنند و به کشتن زنان و کودکان فلسطینی افتخار کنند وقتی به ملتهای مسلمان حمله می‌کنند شادمان هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پناهگاه همه مسلمانان است فرقی نمیکند در کدام نقطه دورافتاده این جهان باشند، ما یک جغرافیای اعتقادی و یک جغرافیای سرزمینی داریم. عمل ما در میدان بر اساس جغرافیای اعتقادی است. در این جا اجازه نمی‌دهیم بر سرنوشت مسلمانان حاکم شوند و امروز نیز می بینم مسلمانان صاحب قدرت شده اند و در هر نقطه که مستکبران می‌آیند جوانان ما سینه هایشان ستبر است برای اینکه مسلمانان عزیز باشند و حتی فراتر از دایره اسلام به جهان مستضعفان فکر می‌کنیم.

سردار سلامی تاکید کرد: ما طبق دستور قرآن ظلم و ظالم را نمی‌پذیریم. وعده صادق جلوه ای از این حقیقت بود که اگر شرایط اقتضا کند ما به آن عمل می‌کنیم و این نیست که بنشینیم فقط دیگران در جبهه مقاومت عمل کنند. آنها را حمایت می‌کنیم و اگر لازم باشد خودمان نیز شمشیر میکشیم عزت مسلمانان بر هر چیزی مقدم است بنابراین در لحظه های تاریخی اگر مسلمانان به موقع و به اندازه عمل نکنند ذلیل خواهند شد.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: جهاد طریق سعادت و عزت ماست و آزادی ما در میدان جهاد است؛ اما این بدون وحدت، پیوند خوردن دلها و اندیشیدن به آرزوهای مشترک ممکن نیست. آنها می‌خواهند پس از در هم شکستن یک ملت با دیگری درگیر شوند و به سراغ دیگری بروند. و بر جهان اسلام سیطره یابند اما این امر امروز ناممکن است چون مسلمانها نسبت به واقیعت دردناک سیاستهای دشمن آگاه شده اند و خوشبختانه رهبری داریم که به ژرفای تفکر و فتنه انگیز ی دشمن آگاه است و به حقیقت قدرت الهی نیز ایمان دارد او بر اساس جهان‌بینی قرآن قدرتهای بزرگ را کوچک می‌شمارد.  اگر ما در میدان باشیم آنان میدان را رها خواهند کرد و می توانیم بعنوان بخش مهمی از قدرت جهان ظاهر شویم کمااینکه اینگونه است. عرب، کرد، مسلمانان بوسنی،و.... برادران ما هستند اسلام از این مرزها عبور کرده و اسلام هر قوم را فرصتی برای محبت به یکدیگر میداند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اربعین نشان‌دهنده تجمیع محبتهایی است که انسانهایی همانند رود بی انتها در مسیر عشق به هم می‌پیوندند و این عشق یک جهان جدید میسازد ما در یک دنیای جدید زندگی می‌کنیم و با هم پیروز می‌شویم اما بدون هم نه هرگز و این تجربه و باور ماست وقتی نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس هستیم موفق هستیم و این مشی ماست که از مکتب اسلام آموختیم‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه رمضان مهدی برای پرورش فرماندهانی بود که امروز جزو سردمداران دنیا هستند سرداران مسگریان و مسجدی و یک زنجیره قدرتمند از فرمانده‌هان عراقی و ایرانی که یک نقطه آغاز بود، این هسته اولیه امروز تکثیر در لبنان، عراق، یمن و فلسطین شده است و امروز صهیونیستها از همه سمت زیر آتش هستند ما باید بایستیم و نباید کرنش کنیم. مسلمان عزیز و تسلیم ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha