کد خبر 260949
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

در حاشیه نشست هیات دولت مطرح شد؛

جزئیات جدید از علت پلمپ دفتر ترکیش ایرلاین/ مراسم تحلیف قبل از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود + فیلم

جزئیات جدید از علت پلمپ دفتر ترکیش ایرلاین/ مراسم تحلیف قبل از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود + فیلم

وزیر کشور درباره لغو روادید در ایام اربعین و زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب و جزئیات جدید از علت پلمپ دفتر ترکیش ایرلاین توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات؛ احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه و در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره موعد قانونی برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب گفت: آنچه در قانون اساسی تصریح شده، حداکثر مهلت برای مشخص کردن رئیس‌جمهور جدید بوده که  ۵۰ روز در نظر گرفته شده است که این کار انجام شد.

وی افزود: اما زمان خاصی برای برگزاری جلسه تحلیف در قانون اساسی ذکر نشده است. البته تاریخ ۱۵ مرداد نیز ظاهراً قطعی نیست و  احتمالاً این مراسم زودتر انجام می‌شود. به هر حال محدودیت‌هایی بوده که باید در نظر گرفته شود. بر اساس توافق و هماهنگی که با رئیس‌جمهور منتخب صورت گرفته، جلسه تحلیف با مدیریت مجلس برگزار خواهد شد و در این رابطه منع قانونی و حقوقی وجود ندارد.

وزیر کشور در ارتباط با برگزاری سراسری انتخابات به شکل الکترونیک عنوان کرد: ما هرچه در این زمینه پیشرفت داشتیم را حتما به دولت بعد تحویل می‌دهیم.  تلاش عمده ما این بود که انتخابات را به سمت ۱۰۰ درصد الکترونیک پیش ببریم و گام‌های خوبی هم برداشته شده است. در همین رابطه برنامه ما برای سال آینده این بود که انتخابات الکترونیک به شکل سراسری برگزار شود. انشاالله در دولت جدید این اتفاق بیفتد. 

وی درباره لغو روادید سفر اربعین نیز خاطرنشان کرد: در اربعین مساله لغو روادید وجود دارد و در سفر اخیر وزیر کشور عراق این لغو روادید به توافق رسیدیم. 

وحیدی در رابطه با وسایل حمل و نقل عمومی برای اربیعن هم اینگونه توضیح داد: ما برای حمل و نقل بین جاده‌ای اربعین با کمبود وسیله نقلیه مواجه هستیم. مجوزهای مربوط به آن داده شده ولی هنوز آن تعداد وارد نشده است. امیدواریم با استفاده از وسایل خود مردم مثل سال‌های گذشته که بیش از ۸۵ درصد جابجایی‌ها توسط خود مردم انجام می‌شد امسال هم چنین اتفاقی را شاهد باشیم و به کمک اتوبوس‌ها و حمل و نقل هوایی این ظرفیت پوشش داده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم با همین روند و همچنین استفاده از خودروهای حمل و نقل دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشکلی در خصوص حمل و نقل نداشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت امنیت نقاط مرزی هم توضیح داد: امنیت مرزها خوب است و بخش قابل توجهی از افرادی هم که به عزیزان حافظ امنیت در فراجا در روز انتخابات حمله کرده بودند دستگیر شدند. دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی و اطلاعاتی ما به خوبی روی شرایط مسلط هستند و تلاش‌هایی که می‌کنند نتیجه بخش بودده. اخیراً هم تیم دیگری را در غرب کشور منهدم کردند.

جزئیات جدید از علت پلمپ دفتر ترکیش ایرلاین

وی همچنین در مورد پلمپ دفتر ترکیش ایرلاین اظهار کرد: من آن را در جریان نبودم، بعداً در رسانه‌ها دیدم و گزارش دادند که یک تخلف آن‌ها داشتند و با پرسنل نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پلمب شده بود و امروز هم رفع پلمب شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha