کد خبر 260946
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد؛

افزایش چشمگیر مستمری کشاورزان و روستاییان در دولت سیزدهم

افزایش چشمگیر مستمری کشاورزان و روستاییان در دولت سیزدهم

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۸۳ درصدی میانگین مستمری کشاورزان و روستاییان تحت پوشش این صندوق خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری تشریح عملکرد سه ساله این صندوق امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ گفت: در دولت سیزدهم، در این صندوق اقدامات کم نظیر اتفاق افتاد و آن حاصل نگاه انقلابی رئیس جمهور شهید مبتنی بر برنامه ریزی بود.

وی ادامه داد: این صندوق ۱۸ ساله براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف است برای تک تک مردم بیمه اجتماعی را برقرار کند، تشکیل شد. 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هدف اصلی صندوق گسترش چتر بیمه‌ای است و برقراری آن، اختیاری است. 

برقراری افزود: قبل از دولت سیزدهم، بیمه‌شده فعال این صندوق در حالی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که توانسته ایم در حال حاضر، یک میلیون و ۴۵ هزار نفر بیمه‌شده جدید جذب کنیم. این تحول بی نظیر و کم‌نظیر است.  

وی با اشاره به اینکه نگاه در این صندوق نگاه برنامه‌محوری و محاسبات بیمه‌ای بوده است، گفت: ما در مدت سه سال دولت سیزدهم ۴۵ اقدام موثر انجام داده‌ایم که بخشی از این اقدامات کم‌نظیر و بی‌نظیر بوده است. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر برنامه راهبردی صندوق در افق ۵ ساله، گفت: برای اولین بار برنامه تحولی در میان همه صندوق های تابعه وزارت کار، مربوط به این صندوق بود. برنامه راهبردی تدوین کردیم و مورد تایید هیات امنا قرار گرفت و ابلاغ شد. دومین اقدام این است که ما هر کاری کردیم پیوست بیمه ای داشتیم که موجب پایداری صندوق شده است زیرا صندوق های بیمه ای زمانی می توانند پایداری داشته باشند که محاسبات بیمه ای داشته باشند. 

وی افزود: اقدامات در صندوق به گونه‌ای بود که پایداری آن تا افق ۱۴۲۲ حدود ۲۰ سال حفظ شود. البته این صندوق باید براساس ریل‌گذاری حرکت کند تا در افق ۱۴۲۲ پایدار باشد.

ضرورت نگهداشت و تمدید بیمه‌ها  

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: نکته مهم نگهداشت بیمه‌گزاران صندوق و تمدیدی‌هاست. معدل تمدیدی ها بالای ۸۰ درصد است و در برخی ماه ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است. 
برقراری ادامه داد: بعد از جذب و تمدید ۹۲ هزار نفر مستمری بگیر داریم که هر سال افزایش دارد. میانگین مستمری در طول سه سال ۸۳ درصد رشد داشته است و برای حداقل بگیران ۲۱۰ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه اجتماعی زنان در دولت سیزدهم ۴۶ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha