کد خبر 260944
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

اوجی در حاشیه نشست هیات دولت خبر داد؛

هدف‌گذاری‌مان رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه نفت تا پایان سال ۱۴۰۳ است + فیلم

هدف‌گذاری‌مان رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه نفت تا پایان سال ۱۴۰۳ است + فیلم

وزیر نفت اعلام کرد که هدف‌گذاری‌ دولت سیزدهم رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه نفت تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه نشست هیات دولت امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه، در جمع خبرنگاران، هدف‌گذاری‌مان رسیدن به تولید ۴ میلیون بشکه نفت تا پایان سال ۱۴۰۳ است، گفت: هر صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، ۲.۸ میلیارد دلار درآمد زایی در سال برای کشور دارد. البته در سه سال گذشته این موضوع انجام شد و تولید نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و افزود: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هرچه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقاء دهیم، درآمدهای ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت با بیان اینکه در وزارت نفت ده‌ها هزار کارشناسان نخبه وجود دارند که از توان آنها استفاده می‌شود، تاکید کرد: با توان داخلی این اتفاق‌های خوب رقم زده می‌شود و امیدواریم این ریل گذاری که انجام شده، ادامه یابد.

اوجی با اشاره به فصل تابستان و سفرهای بین شهری و تمهیداتی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای موضوع بنزین روش های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha