کد خبر 260830
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

اختصاصی «حیات»:

بحران جدید در اردوی تیم ملی/ چند ستاره مقدماتی جام جهانی را از دست می‌دهند

بحران جدید در اردوی تیم ملی/ چند ستاره مقدماتی جام جهانی را از دست می‌دهند

قانون جدید خدمت سربازی فوتبالیست‌ها برای چند ستاره لژیونر فوتبال ایران دردسرساز شده و دیگر اجازه همراهی تیم ملی را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای خدمت سربازی فوتبالیست‌ها در سال‌های اخیر یکی از سوژه‌های قابل پیگیری و قابل بحث محافل ورزشی و رسانه‌ای بوده است. وضعیت خدمت فوتبالیست‌ها سال‌هاست که مورد بحث و توجه است و در این میان بارها قوانین مختلفی در خصوص آن وضع شده و بعد از مدتی بنا بر تصمیم مسئولان ذیربط دچار تغییر شده است.

در این میان سال گذشته دستورالعملی از سوی ستادکل نیروهای مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان ابلاغ منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

پس از این ماجرا بود که وزارت ورزش و جوانان، رایزنی‌هایی با مسئولان نظام وظیفه داشتند که طی آن موفق شدند اعزام فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر را تا پایان فصل به تعویق بیاندازند تا باشگاه‌های ورزشی و مسابقات لیگ برتر با مشکل و اختلال مواجه نشوند و حالا این نفرات در حال انتقال به تیم‌های نظامی از جمله ملوان هستند.

در این میان اما برخی از بازیکنان هستند که چنین شرایطی را ندارند و وضعیت آنها هم در نوع خودش جالب توجه است. لژیونرهای فوتبال ایران که تکلیف خدمت سربازی خودشان را مشخص نکردند از این به بعد دچار مشکل خواهند شد چرا که آنها هم مثل فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر از این پس باید وضعیت خدمت سربازی خودشان را مشخص کنند.

علی قلی‌زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سامان قدوس ۵ بازیکن لژیونر فوتبال ایران هستند که طبق قانون از این پس مشمول خدمت سربازی شده و اگر در این خصوص تعیین تکلیف نشوند، علاوه بر مشکل در ورود و خروج به کشور، از حضور در تیم ملی هم محروم خواهند بود و این یک بحران بزرگ در اردوی تیم ملی در آستانه رقابتهای مقدماتی جام جهانی است.

سعید سحرخیزان هم دیگر بازیکنی است که امیر قلعه‌نویی در اردوهای اخیر به او میدان داده است و اخیرا این بازیکن به لیگ روسیه پیوسته است. با توجه به پیوستن این بازیکن 20 ساله به لیگ روسیه، اگر تکلیف سربازی او مشخص نشده باشد برای خروج و ورود به کشور دچار مشکل می شود و اساسا نمی تواند از کشور خارج شود.

طبق اخباری که به دستمان رسیده این نفرات باید هرچه سریعتر در خصوص خدمت سربازی خود اقدام کنند و در غیر این صورت باید قید ادامه حضور در تیم ملی را زده و با خداحافظی زودهنگام و اجباری با لباس تیم ملی مواجه خواهند شد.

ضمن اینکه طبق این شرایط پیوستن این نفرات به لیگ برتر و استقلال و پرسپولیس که این روزها حرف و حدیث آن مطرح است، منتفی بوده و شرایط حضور در این تیم‌ها برای‌شان فراهم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha