کد خبر 260794
۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

ایثارگری از نوع نذر خون در ماه محرم‌‎ الحرام + فیلم

ایثارگری از نوع نذر خون در ماه محرم‌‎ الحرام + فیلم

همه ساله در ایام محرم و صفر افراد خیر و نوع دوست با هدف کمک به بیماران و نیازمندان اقدام به اهدای خون می‌کنند که این موضوع سبب شده تا میزان ذخایر خونی کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، خون و فرآورده‌های خونی نیاز حیاتی بوده و زمان نذر کردن گران مایه‌ترین نوع کمک به هم نوع است. چند روزی است که شهر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، عطر عزای امام حسین (ع) گوشه گوشه شهر و خانه ها را پر کرده است، اما امسال هم محرم و مراسم عزاداری رنگ و شکلی دیگر دارد.

متخصصان بر این باورند که  آقایان سالی ۴ بار و بانوان نیز ۳ بار امکان اهدای خون در یک سال را دارند و بر اساس اعلام سازمان انتقال خون کشور نیاز به تمام گروه‌های خونی همیشگی است.  

سیدمنتظر شبر، سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: با شروع ماه محرم، بسیاری از عزارداران و مردم خیر و نوع دوست اقدام به اهدای خون خود می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون پوششی تحت عنوان نذر حسینی در دوماه محرم و صفر تشکیل شده است و هدف از ایجاد این پویش رفع نیاز ببماران به خون و فرآورده های خونی است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: برای مدیریت صحیح اهدای خون از مردم درخواست داشته که اهدای خون را فقط در دو روز تاسوعا و عاشورا متمرکز نکنند. پویش نذر حسینی در تمام مدت ماه های محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

شبر همچنین گفت: مردم کار اجتماعی و زیبایی را در قالب نذر خون رقم می زنند. با اجرای سنت حسنه اهدای خون افراد خون خود را به بیماران و نیازمندان اهدا می‌کند.

ایثارگری از نوع نذر خون در ماه محرم‌‎ الحرام + فیلم

افزایش تعداد پایگاه‌های فعال در زمینه اهدای خون

از سوی دیگر، حمید طاهری، سوپروایزر مرکز انتقال خون وصال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: توصیه من به مردم نوع دوست این است که اهدای خون را در طول دوماه محرم و صفر انجام داده تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دچار ازدحام و تجمع در مراکز انتقال خون نشویم.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد پایگاه‌های فعال در زمینه اهدای خون افزایش پیدا می‌کند تا اهدا کنندگان در کم‌ترین زمان ممکن به اهدای خون خود اقدام کنند.

سوپروایزر مرکز انتقال خون وصال تهران، با اشاره به اینکه به طور متوسط ۹۰۰ نفر در دهه اول محرم به این مرکز مراجعه کرده اند که امیدواریم این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا کند. نیاز به خون دائمی است لذا مردم خیر و نوع دوست مشارکت بیشتری در این امر داشته باشند.

ایثارگری از نوع نذر خون در ماه محرم‌‎ الحرام + فیلم

علی اصغر  یک جوان ۲۱ ساله در خصوص اهدای خون گفت: من سالی چهار بار اقدام به اهدای خون می‌کنم و توصیه ام به مردم و به خصوص هم سن و سالان خودم این است که اگر امکان اهدای خون دارند حتما با نیت خالص و با هدف کمک به بیماران و نیازمندان به مراکز انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

وی ادامه داد:  فرد اهدا کننده باعث نجات جان سه نفر می شود و با توجه به نیاز به خون همیشگی است از مردم در خواست داشته تا مشارکت بالایی در این زمینه داشته باشند.

اکبر یک جوان ۳۰  ساله در این خصوص گفت: من سالی دوبار اقدام به اهدای خون کرده‌ام که یکبار آن در ماه مبارک رمضان است و شخصا به اهدای خون علاقه دارم، زیرا تصادفی‌ها و بیماران نیاز شدیدی به خون‌های اهدایی دارند و ما نباید در این زمینه نیازمندان را تنها بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha