کد خبر 260769
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

جدایی غیرمنتظره پدیده ایرانی از السد؛ حزباوی در راه بازگشت به لیگ برتر؟

جدایی غیرمنتظره پدیده ایرانی از السد؛ حزباوی در راه بازگشت به لیگ برتر؟

محمدامین حزباوی به شکل توافقی از تیم السد جدا شد و به عنوان بازیکن آزاد در بازار تابستانه حضور دارد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مسابقات باشگاهی ایران در سالیان گذشته بیش از آنکه به سوی کشورهای اروپایی خروجی داشته باشد، به مقصد کشورهای عربی و حاشیه خلیج‌فارس خروجی داشته و چهره‌های نام‌آشنای فوتبال ایران در طول فصول اخیر در کشورهایی همچون قطر و امارات کار خود را در قامت لژیونر پیش برده‌اند. محمدامین حزباوی از جمله بازیکنانی است که در 20 سالگی تصمیم به لژیونر شدن گرفت و بعد از رایزنی‌های انجام شده به السد پیوست تا در لیگ ستارگان کار خود را دنبال کند.

حزباوی که روزهای خوبی را در فولاد خوزستان گذراند و در قامت بازیکن آکادمی این باشگاه توانست پلکانی خود را به تیم بزرگسالان برساند و حتی با اعتماد علیرضا منصوریان، بازوبند کاپیتانی قرمزپوشان اهوازی را هم به بازو می‌بست، بعد از درخشش در فولاد عملکردش به چشم مسئولان باشگاه قطری آمد و آن‌ها خواهان امضای قرارداد بلندمدت با حزباوی شدند. در آن مقطع گفته شد بعد از پرداخت 2.5 میلیون یورو، رضایت‌نامه محمدامین حزباوی صادر شده و این مدافع 21 ساله با امضای قراردادی 5 ساله به السد قطر پیوسته است.

تجربه 25 حضور در ترکیب السد

محمدامین حزباوی هر چند در روزهای نخست فصل مهره مورد اعتمادی در فهرست السد نبود اما رفته‌رفته شرایط به سود این مدافع 20 ساله تغییر کرد و او توانست وارد ترکیب السد شود؛ به‌طوری‌که در کارنامه حزباوی، انجام 19 بازی در لیگ ستارگان، 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا، یک بازی در امیرکاپ و یک بازی در قطرکاپ به چشم می‌آید و او جمعاً در فصل اخیر برای السد در 25 بازی به میدان رفته که حتی تجربه گلزنی و گل‌سازی هم در کارنامه‌اش دارد.

مدافع جوان فوتبال ایران که در دوران حضورش در فولاد خوزستان موفق به کسب عنوان قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران شده بود، در فصل اخیر توانست هم قهرمانی در لیگ ستارگان قطر را تجربه کند و هم در امیرکاپ قطر موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. با وجود آنکه 4 فصل دیگر از قرارداد همکاری حزباوی با السد مانده بود، در تصمیمی غیرمنتظره، شب گذشته رسماً از سوی باشگاه قطری اعلام شد که دوره حضور مدافع ایرانی در این تیم به پایان رسیده و قرارداد همکاری طرفین به شکل توافقی فسخ شده است!

آینده مبهم حزباوی

مدافع 21 ساله در شرایطی با السد قراردادش را فسخ کرده که حالا راه تیم‌ها برای جذب او هموار شده است؛ چرا که دیگر نیاز به پرداخت هزینه رضایت‌نامه نیست و صرفاً در صورت توافق با بازیکن، امکان انتقال محمدامین حزباوی فراهم است. در این مسیر گفته می‌شود که تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در روزهای گذشته به دنبال جذب مدافع بوده‌اند که آزاد شدن حزباوی می‌تواند به آن‌ها در مسیر تقویت خط دفاعی‌شان کمک شایانی کند؛ هر چند که گفته می‌شود اولویت حزباوی ادامه حضور در خارج از فوتبال ایران است اما بدون‌شک دو تیم مدعی فوتبال ایران می‌توانند مشتریان دست به نقد حزباوی باشند.

محمدامین حزباوی در دوره سرمربیگری جواد نکونام در فولاد خوزستان، با او همکاری داشت و قهرمانی به‌دست آمده در سوپرجام در دوره سرمربیگری نکونام بود. با توجه به رضایت‌نامه سرسام‌آور سامان فلاح، احتمال تغییر مسیر آبی‌ها به سوی محمدامین حزباوی دور از ذهن نیست و باید دید معادلات طی روزهای آتی چگونه رقم خواهد خورد و بعد از فسخ قرارداد شوکه‌کننده باشگاه قطری، حزباوی کدام تیم را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب می‌کند و دوره فوتبال او در 21 سالگی در کدام تیم تداوم خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha