کد خبر 260442
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

طرح پیشنهادی شهید جمهور برای حمایت از خانواده در اربعین اجرایی می‌شود

طرح پیشنهادی شهید جمهور برای حمایت از خانواده در اربعین اجرایی می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: طرح پیشنهادی شهید آیت الله رئیسی با عنوان «جنبش تعهد به خانواده» در اربعین امسال با برنامه‌های در نظر گرفته، اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشت: رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی سال گذشته در سخنرانی خود در مجمع‌عمومی سازمان ملل ایده «جنبش تعهد به خانواده» را مطرح کرد که بنا بر مصوبه هیأت دولت تهیه و تدوین سند و برنامه اقدام و عمل این جنبش بر عهده معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور قرار گرفت.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه اقدام شهید رئیسی درباره خانواده و ارائه آن در سازمان ملل یک کار بنیادی، فکری و ماندگار بود، گفت: کمیته فرهنگی اربعین در راستای حفظ نام این شهید گرانقدر و احیای این طرح در قالب نهضت عاشورا و با توجه به حضور بانوانی از کشورهای مختلف در رویداد جهانی اربعین برنامه هایی در نظر گرفته است که در مسیر این حماسه اجرا خواهد شد.

احمدی برگزاری شب شعر و استقرار کارشناسانی برای پرسش و پاسخ و تبادل نظر پیرامون ارزش زن در اسلام و جایگاه خانواده در فرهنگ دینی ایرانیان و اهمیت تکریم خانواده در مسیر اربعین، را از جمله برنامه های درنظر گرفته کمیته اربعین در این راستا برشمرد و تاکید کرد: به نظر می رسد این قدم های آغازین اجرای رسمی طرح جنبش تعهد کشورها به خانواده باشد.

وی گفت: اربعین فرصت مغتنمی است که چنین موضوع مهمی را در جهان اسلام مطرح کنیم که قطعا بازتاب گسترده ای خواهد داشت.

شهید رئیسی، در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به اهمیت شکل‌گیری سند جنبش حمایت از خانواده در جهان و مقابله با جنگ علیه خانواده اشاره کرد.

«جنبش تعهد به خانواده» به عنوان یک واکنش اجتماعی و کنشی فرهنگی در مواجهه با گسترش خانواده‌های انحرافی و همجنس‌گرایی و با هدف تقویت و تثبیت ارزش‌های خانوادگی ایجاد شده است که به‌طور خاص بر آن است تا مخاطراتی را که این پدیده‌ی نامیمون برای سلامت روانی، جسمی، فرهنگی و آینده نسل بشر خواهد داشت، به تصویر کشد.

این جنبش بر ترویج و تقویت ازدواج و تشکیل خانواده‌های متعارف که بر پایه ارتباطات یک مرد و یک زن، با هدف فراهم کردن بستری پایدار برای رشد و توسعه سالم فرزندان شکل می‌گیرد، در کشورمان در عرصه جهانی تأکید دارد. این جنبش همچنین به مداخله پویا و مواجهه مؤثر بر روند توسعه سیاست‌ها و قوانینی که حمایت از مفاهیم انحرافی از خانواده را ترویج می‌کنند، تأکید دارد، به طوری که محیطی مطمئن و پایدار برای رشد و توسعه خانواده‌ی متعارف و اعضای آن فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha