کد خبر 260432
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

نشست اهالی قلم و اندیشمندان حوزه ایثار و شهادت برگزار شد + فیلم

نشست اهالی قلم و اندیشمندان حوزه ایثار و شهادت برگزار شد + فیلم

نشست اهالی قلم و اندیشمندان حوزه ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و نویسنده های این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نشست اهالی قلم و اندیشمندان حوزه ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز هفدهم تیرماه با حضور حجت الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

گلعلی بابایی در این برنامه گفت: هر چقدر درباره نوشتن در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صحبت کرد، کم است؛ در این زمینه باید قلم زد و نباید این فرصت را از دست داد. توصیه من این است که بنیاد شهید باید در ترویج و توزیع کتاب‌های دفاع مقدس بیشتر تلاش کند، مروج باشد و با هماهنگی با سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های کشور برای انعکاس و ترویج آن بیشتر نقش داشته باشد چرا که یکی از موضوعات مهم در عرصه کتاب‌های دفاع مقدس توزیع آنهاست و در جهت آثاری که قابلیت دارند بنیاد می‌تواند با ارتباط‌هایی که برقرار میکند؛ موثر باشد. مانند تقریظ‌هایی که رهبر انقلاب گاهی بر برخی از کتاب‌ها می نویسند آن کتاب خیلی زود معرفی می‌شود و بخش از آن را بنیاد می تواند انجام دهد.

محسن مومنی شریف نیز در این نشست گفت: نوشتن در حوزه اسوه ها به ویژه شهیدان از پر افتخارترین حوزه ها است، چرا که مخاطب اول خود نویسنده هست، فرصتی برای سیر و سلوک است و این فرصتی دو جانبه و تاثیر گذار است. چراکه زمانی که انسان درباره شهدا کار میکند از الطاف آنان نیز برخوردار است و کرامات شهدا در زندگی ما جاری میشود. در واقع نوشتن درباره شهدا یک فرصت است. 

حجت الاسلام سعید فخر زاده نویسنده گفت: زمانی که ما کتابی را مینویسیم خودمان هم گاهی نمی‌دانیم چه بخشی از شخصیت شهید را میپردازیم با توجه به اینکه هر شهیدی منحصر بفرد است. نیاز به کار گروه های برای هدایت در عرصه نوشتن در حوزه ایثار و شهادت هستیم.

زهره یزدان پناه نویسنده دیگری در این عرصه گفت: با توجه به اینکه بنده در حوزه بین المللی نیز فعالیت داشته ام، دو سال پیش معاونت فرهنگی برنامه ای را برای شهدای خبرنگار برگزار کرد من توقع داشتم در آن مراسم کار خروجی داشته باشد و در حد همان مراسم باقی نماند و درباره شهدای خبرنگار کار موثرترین صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: من ۴۰ سال است که کار فرهنگی میکنم و از متولیان فرهنگی گاهی تهدید می‌شوم؛ در این راه با توجه به خطراتی که همیشه متوجه من بوده است، هرگز تقدیر و حمایتی نشده و در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد.

پیمان شیرخانی کارگردان فیلم میرو نیز در این آیین گفت: تلاش‌های بسیاری برای تولید فیلم در حوزه های مختلف با کیفیت بالا شده بود و امیدواریم روند ادامه داشته باشد و کارهای مقبولی داشته باشیم. 

خانم فیروزآبادی نیز ادامه داد: راهیابی به انتشارات قوی بسیار سخت است و در حوزه هنری نوشتن را آغاز کردم. آنقدر این کارها به انتشارات مختلف نوشته میشود که به لطف توسل به شهدای گمنام به این عرصه برگشتم و دو اثر در این حوزه دارم. 

حسین‌زاده همچنین گفت: فضای ایثار و شهادت نیاز به تزریق کپسولی و نوشتن مطالب روزانه دارد. مطالبی که در فضای مجازی نشر میشود سندیت ندارد چرا که از این بخش غافل هستیم و اثر بخشی فضای مجازی بیشتر است. برای نمونه صبحانه ای با شهدا کاری که انجام داده ایم. در آن راویان و رسانه های دفاع مقدس را دور هم جمع کرده است و امیدواریم کاری متفاوت در این زمینه صورت گیرد. 

علیرضا قزوه نیز در پایان گفت: ما اکثر کارهای فرهنگی که انجام می‌دهیم چهل سال است در یک مدار است و نمی‌خواهیم آن را در بعد بین المللی منتشر کنیم.

در پایان نیز محدثی خراسانی شعری که توسط محمد معتمدی خوانده شده بود را دکلمه کرد و از «کتاب مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» و «یک آرزوی کوچک» رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha