کد خبر 260285
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

کارنامه قبولی پلیس در مبارزه با مواد مخدر

کارنامه قبولی پلیس در مبارزه با مواد مخدر

ایران در طول تاریخ معاصر همواره در بحث مبارزه با قاچاقچیان و جلوگیری از ورود آن به کشور با چالش‌هایی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مواد مخدر یکی از اساسی‌ترین مشکلات اجتماعی و حتی بعضا سیاسی در یک کشور است، به صورتی که همه دول به ویژه دولت‌های خاورمیانه برای پیشگیری و مبارز با قاچاقچیان مواد مخدر برنامه‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کنند.

با این حال ایران نیز با توجه به موقیت جغرافیایی خود با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند و همه قوای خود را برای رفع این موضوع به کار گرفته است. مواد مخدر می‌تواند تا سالیان سال یک جوان را از پای دربیاورد و او را از مسیر درست زندگی خود خارج و به بیراهه ببرد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بر اساس یافته‌های علمی، یک گرم از مواد مخدر صنعتی موجب این می‌شود که جوانان ما در بند اعتیاد بیفتند و از اصالت خود دور به مانند.

وی ادامه داد: اخیرا محموله ۱۲۰۰ کیلوگرمی از نوع ماده مخدر شیشه و ۳۵۰ کیلوگرمی هروئین وارد کشور شده بود که با تلاش همکاران ما کشف شد و از پخش آن جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: مبارزه بی امان ما ادامه خواهد داشت و در این راه شهید و جانباز می‌دهیم.

به تازگی نیز مراسم امحای ۱۶ تن مواد مخدر مکشوفه غیر دارویی، فرماندهی انتظامی تهران برگزار شد و در طی آن مواد مخدر کشف شده چند وقت اخیر کشور نابود سازی شد اما طبق تحقیقات خبرنگار حیات، بخش دارویی مواد مخدر که می‌توان در مصارف درمانی از آن استفاده شود، به آزمایشگاه‌ها و داروسازی‌ها تحویل داده شده است.

باتوجه به همسایگی ایران با کشور افغانستان که تولید گسترده مواد مخدر سنتی در آن صورت می‌گیرد، از سوی مرزهای شرقی نیز بیشترین ورود مواد مخدر صورت می‌گیرد.

اسکندر مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بدون تردید در همسایگی کشوری قرار داریم که بزرگترین تولید کننده مواد افیونی در دنیاست.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد تولید مواد افیونی و تریاک در افغانستان صورت می‌گیرد و بیشترین ورود مواد مخدر به کشور از سمت مرزهای شرقی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تمرکز ما نیز بر مرزهای شرقی کشور است، بیش از ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر کشور در ۷ استان شرقی ایران است.

کارنامه قبولی پلیس در مبارزه با مواد مخدر

گفتنی است پلیس ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر با دیگر کشورها و در سطح بین‌المللی همکاری کرده است و به نحوی قصد دارد تا لااقل امنیت منطقه را در بحث مبارزه با مواد مخدر در دست بگیرد.

سردار احمدرضا رادان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: جهان در موضوع مواد مخدر درگیر شده است و از این به بعد شرایط سخت تر خواهد شد.

وی ادامه داد: وجود میلیون ها نفر مصرف کننده ‌و آسیب دیده ناشی از مواد مخدر نشان دهنده این است که بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از این بلای خانمان سوز است.

سردار رادان با بیان اینکه افتخار شهادت چهار هزار شهید ‌و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواددمخدر افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: اگر امروز خون شهدا و جانفشانی سربازان راست قامت ما نبود کشورهای دنیا به خصوص کشورهای غربی درگیر در مواد مخدر و بحران زده بودند.

رادان اظهار کرد: امروز آثاری از کاهش کشت نمی بینیم و یکی از عاملان اصلی عدم کاهش کشت مخدر در کشور همسایه ناشی اثرات حضور ۲دهه ای آمریکا در افغانستان بود و این حضور منجر به نابودی جوانان این کشور شد.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: این قصه تکراری استکبار است که جز نابودی ‌ و تباهی در کشورها ایجاد نمی کند و فقط با تبلیغات و عملیات روانی سعی در تطهیر حضور خود دارند.

وی ادامه داد: امروز در ایران همه از هنرمندان اهل کار و همه و همه دست به دست هم داده اند گوشه ای از امر مبارزه با مواد مخدر را در اختیار گرفته اند تا کمک به مرزبانان شوند. اگر این تلاش ها نبود قطعا درگیری های بیشتری صورت می گرفت و می توانست جوانان کشور ما را به مخاطره جدی بیاندازد.

فرمانده فراجا بیان کرد: صاحبان تحریم در امر مبارزه با مواد مخدر باعث شده تا شاید در گوشه هایی مبارزه با مواد مخدر را با نقصانی روبرو باشد اما دود تحریم کنندگان ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر به چشم غربی‌ها می‌رود و اگر این تحریم‌ها برداشته شود بیشترین سود آن شامل کسانی می‌شود که ما را تحریم کرده‌اند.

در ادامه این مراسم بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در تهران و ۵ تن مواد مخدر به دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور امحا شد. همچنین نقشه راه سفیران زندگی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha