کد خبر 260078
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

پیش بازی یک چهارم نهایی یورو؛

از تکرار فینال دور قبل تا فینالی که زود از راه رسید

از تکرار فینال دور قبل تا فینالی که زود از راه رسید

دو دیدار حساس و نفس گیر یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دو دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز برگزار خواهد شد. 

آلمان - اسپانیا 

به باور بسیاری، رویارویی اسپانیا و آلمان، فینال زود هنگام یورو ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. 

اسپانیا و آلمان، برگزار کننده یکی از جذاب‌ترین مسابقات یورو ۲۰۲۴، در مرحله یک چهارم نهایی خواهند بود.

اسپانیا یکشنبه شب با وجود عقب افتادن از حریف، در نهایت موفق شد با زدن چهار گل مقابل گرجستانِ مقاوم، به پیروزی دست یابد. شاگردان لوئیس دلافوئنته همچنان تنها تیم حاضر در مسابقات قهرمانی اروپا هستند که رکورد پیروزی صد درصدی دارند.

در همین حال آلمان، سرانجام در دورتموند از سد دانمارک گذشت. گل‌های کای هاورتس و جمال موسیالا، صعود میزبان به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کرد و صحنه‌ساز رویارویی دو تیمی شد که می‌توان گفت تاکنون بهترین عملکرد را داشته‌اند. این دیدار می‌تواند به هر سمتی گرایش داشته باشد و حتی به وقت‌های اضافه کشیده شود.


فرانسه - پرتغال 

یکی از حساس‌ترین دیدارهای یورو 2024، پرتغال و فرانسه به مصاف هم می‌روند. 

جهنم مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 فرا رسید و جمعه شاهد دیدارهای بسیار مهمی خواهیم بود. پس از بازی آلمان و اسپانیا، از ساعت 22:30 فردا پانزدهم تیرماه، پرتغال و فرانسه به مصاف هم می‌روند. 

تیم روبرتو مارتینز جام را با پیروزی لحظه آخری مقابل جمهوری چک آغاز کرد. آن‌ها در روزی که بدون هافبک تدافعی تخصصی به میدان رفته بودند، برای کسب اولین پیروزی خود به گل دقیقه 92' فرانسیسکو کونسیسائو نیاز داشتند. در بازی دوم مقابل ترکیه، پرتغال فرم بهتری به خود گرفت و در نهایت با یک برد 3-0، ضمن تضمین صدرنشینی خود، برای رقبایش نیز هشدار بزرگی ارسال کرد. به نظر می‌رسید همه‌چیز کامل بوده و تنها گلزنی کریستیانو رونالدو باقی‌مانده است. بنابراین مارتینز تصمیم گرفت در بازی تشریفاتی با گرجستان، ستاره 39 ساله خودش را به زمین بفرستد. با این حال اوضاع خیلی خوب پیش نرفت و گرجستان با برتری 2-0، شوک بزرگی به سلسائوی اروپا وارد کرد. 

در محله یک‌هشتم نهایی، تیم ملی پرتغال باید مقابل اسلوونی قرار می‌گرفت، تیمی که در گروه خود سوم شده بود و کیفیت ضعیف‌تری نسبت به سایرین داشت. پرتغال خیلی زود در بازی به دردسر افتاد تا به این نتیجه برسد که هیچ‌تیمی نباید در جام دست‌کم گرفته شود. بازی در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در وقت‌های اضافه، کریستیانو رونالدو در اتفاقی ناباورانه، ضربه پنالتی خودش را از دست داد و په‌په، هم‌تیمی او نیز خوش‌شانس بود که دیوگو کوستا در آخرین لحظات تک‌به‌تک بنیامین ششکو را مهار کرد. دروازه‌بان پرتغال در ضربات پنالتی درخشش خیره‌کننده خودش را تکمیل کرد و با مهار سه ضربه، تیمش را به مرحله یک‌چهارم فرستاد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha