کد خبر 259998
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ - آلمان؛

آلمان - اسپانیا؛ اوج هیجان در فوتبال/ امباپه به رونالدو رسید

آلمان - اسپانیا؛ اوج هیجان در فوتبال/ امباپه به رونالدو رسید

تقابل آلمان با اسپانیا، شروعی جذاب برای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴؛ دیداری که عصر فردا جمعه در ورزشگاه اشتوتگارت آره‌نا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴ در حالی فردا جمعه (۱۵ تیرماه) با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود که این رقابتها به اوج هیجان خود رسیده و طرفداران فوتبال از چهار رقابت جذاب این مرحله می‌توانند نهایت لذت را ببرند.

شاید فینال زودرس در این مرحله مسابقات، جدال اسپانیا ـ آلمان باشد که تیم شکست ناپذیر اسپانیا در این جام باید به مصاف ژرمن‌های میزبان بروند و قطعا این مسابقه ۹۰ دقیقه پرهیجان را برای طرفداران فوتبال رقم خواهد زد. آلمان میزبان دنبال فتح جام است و اسپانیا هم نشان داده، تیمی است که می‌تواند با عبور از حریفان قدرتمند و قهرمانی در جام، نسل جدید ستاره‌های جوان خود را به فوتبال دنیا معرفی کند.

مسابقه پرتغال و فرانسه به بهانه تقابل دو نابغه فوتبال یعنی رونالدو و امباپه است که می‌توان آن را یکی دیگر از فینال‌های زودهنگام این دوره از مسابقات برشمرد. رونالدو در آخرین حضورش در یورو، به چیزی جز قهرمانی با پرتغال فکر نمی‌کند، تیمی که جام را خیلی خوب شروع کرد اما با باخت برابر گرجستان و پیروزی مقابل اسلوونی در ضربات پنالتی، نشان داد تیم پرنوسانی است. از سوی دیگر فرانسوی‌ها که با عملکردی دور از انتظار در دو مقدماتی، مقابل هلند و لهستان متوقف شدند، در بازی نخست در مرحله حذفی، از سد بلژیک مدعی گذشتند تا نشان دهند آهسته و پیوسته به سوی جام قهرمانی قدم برمی‌دارند.

روز شنبه هم این رقابتها با دو بازی دیگر پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها، سوئیس شگفتنی‌ساز مقابل انگلیس مدعی قرار می‌گیرد. انگلیسی‌ها که نمی‌خواهند با ستارهای‌شان این دوره نیز «ناکام بزرگ» لقب بگیرند؛ هدف‌شان این است که یکبار هم که شده با جام قهرمانی به لندن بازگردند؛ آنهم در شرایطی که نسبت به سایر رقبا، در وضعیت بهتری قرار دارند و با فینال با ۴ تیم مدعی جام یعنی آلمان، اسپانیا، فرانسه و پرتغال روبرو نخواهند شد. از سوی دیگر هر چند که تیم سوئیس نشان داده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تیم سرحال و در قامت یک مدعی خود را نشان داده است.

در آخرین بازی این مرحله، ترکیه شگفتی‌ساز، به‌دنبال تکرار خاطرات خوش در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ و حضور در میان چهار تیم پایانی است. تیمی که به پشتوانه هواداران پرشور و ایجاد جو فوق العاده در استادویم می‌تواند چالشی بزرگ برای هلند باشد اما هلند هم می‌خواهد در روزهای بد خود، نتایج خوبی را بدست آورد.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به‌شرح زیر است:

جمعه ۱۵ تیرماه:
* اسپانیا ـ آلمان، ساعت ۱۹:۳۰، در ورزشگاه اشتوتگارت آره‌نا
* پرتغال ـ فرانسه، ساعت ۲۲:۳۰، در ورزشگاه فولکس پارک

شنبه ۱۶ تیرماه:
* انگلیس ـ سوئیس، ساعت ۱۹:۳۰، در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا
* هلند ـ ترکیه، ساعت ۲۲:۳۰، در ورزشگاه المپیک برلین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha