کد خبر 259988
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

نهمین اهدای عضو در همدان انجام شد

نهمین اهدای عضو در همدان انجام شد

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با اهدای اعضای بدن "رجب بیاتی" بیمار مرگ مغزی نهمین اهدای عضو در این استان ثبت شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ ویدا سمیعی مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: این مرد ۵۴ ساله به علت افتادن و برخورد سر با زمین دچار مرگ مغزی شده و در بخش آی.سی.یو بیمارستان بعثت همدان بستری شده بود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی تیم های داخلی، جراحی مغز اعصاب، داخلی مغز و اعصاب و بیهوشی و تایید مرگ مغزی این بیمار، تیم فرآوری اعضای پیوندی وارد عمل شده و نسبت به دریافت رضایت از خانواده بیمار اقدام کرد.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: این بیمار به تهران برای اهدای عضو منتقل و ۲ کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند و درصف انتظار اهدا شد.

سمیعی ادامه داد: حداکثر زمان برای دریافت رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی سه تا پنج روز است چرا که بعد از این مدت به علت صادر نشدن فرمانی از سوی مغز، قلب هم به مرور از تپش می افتد.

وی ابراز امیدواری کرد: فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود تا هموطنان نیازمند به عضو برای سرپناه شدن برای خانواده دوباره به زندگی عادی برگردند.

۱۸ مورد اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در استان همدان صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha