کد خبر 259944
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

قدردانی مخبر از عملکرد رسانه‌ها در راستای ایجاد شور انتخاباتی و فضای مشارکتی

قدردانی مخبر از عملکرد رسانه‌ها در راستای ایجاد شور انتخاباتی و فضای مشارکتی

سرپرست ریاست جمهوری از مجموعه اقدامات و زحمات رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی برای زمینه‌سازی در راستای ایجاد شور انتخاباتی و فضای مشارکتی و نیز فراهم کردن فرصت و بستر مناسب برای ارائه توانمندی‌های کاندیداها و کسب شناخت دقیق مردم از ظرفیت‌های فکری و عملی نامزدهای انتخابات قدردانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محمد مخبر روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ در جلسه هیات دولت، ضمن قدردانی از ابراز محبت و حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای خدمت تصریح کرد: هر چه زمان بیشتری از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش می‌گذرد، خلاء وجودی ایشان بیشتر احساس می‌شود.

سرپرست ریاست جمهوری از عملکرد وزرای نیرو و نفت در زمینه افزایش تولید و نیز تدابیر موثر برای مدیریت مصرف قدردانی کرد و تداوم روند فعلی برای مدیریت صحیح عرصه تولید و مصرف انرژی را خواستار شد.

مخبر همچنین از مجموعه اقدامات و زحمات رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی برای زمینه‌سازی در راستای ایجاد شور انتخاباتی و فضای مشارکتی و نیز فراهم کردن فرصت و بستر مناسب برای ارائه توانمندی‌های کاندیداها و کسب شناخت دقیق مردم از ظرفیت‌های فکری و عملی نامزدهای انتخابات قدردانی کرد.

در جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت همچنین وزیر نفت با اعلام خبر آغاز پرداخت جوایز مصرف بهینه به ۱۷ میلیون مشترک گاز که مصرف آنان در زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۴۰۱ کمتر شده بود، افزود: توزیع ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش میان ۱۷ میلیون مشترک که مصرف بهینه داشته‌اند، از دیروز آغاز شده است.

جواد اوجی همچنین از آغاز ارائه گواهی سپرده گاز در بورس انرژی به مشترکینی که مصرف بهینه داشته‌اند، خبر داد و اظهار داشت: با زحمات و پشتیبانی‌های همه اعضای دولت و مسئولان و دستگاه‌های مربوطه، پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، صدور حواله گاز برای آن میزان سوختی که هر مشترک بتواند با مصرف بهینه ذخیره کند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس هر مشترکی که در مصرف گاز صرفه‌جویی کند، می‌تواند به همان میزان حواله دریافت کرده و آن را به بالاترین قیمت در بورس انرژی به فروش برساند. اجرای این طرح از دیروز با مجوز صدور گواهی برای ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شد و شرکت ملی گاز نیز متعهد است که این گاز را در هر زمانی تامین کند.

وزیر نفت با اشاره به دغدغه جدی رئیس جمهور شهید نسبت به مسئله مدیریت مصرف در کنار مدیریت تولید، با بیان اینکه وزارت نفت دولت مردمی مدیریت هر دو عرصه تولید و مصرف را با جدیت دنبال کرده است، تصریح کرد: دیروز اسنادی میان شرکت ملی گاز و سرمایه‌گذاران برای جایگزینی ۱ میلیون بخاری کم‌بازده با بخاری‌های پربازده منعقد شد که می‌تواند هم به مدیریت و کاهش مصرف بیانجامد و هم گامی موثر در راستای اجرای قانون هوای پاک باشد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با گلایه از ارائه اطلاعات و اخبار غیرواقعی در جریان رقابت‌های انتخاباتی درباره عملکرد دولت در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: در دولت مردمی علاوه بر معافیت دادرسی‌ها، تصویب طرح بیمه پرداخت خسارت حیات وحش، تعیین تکلیف ۴۱۱ ابرپروژه کشور، راه‌اندازی بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست و اختصاص ۱۵ درصد احکام برنامه هفتم توسعه به موضوع محیط زیست، قطعنامه سازمان ملل در موضوع گرد و غبار را نیز داشتیم که به طور عمده دستاوردهای بی‌سابقه‌ای در حوزه حفاظت محیط زیست هستند.

علی سلاجقه اضافه کرد: همچنین در این دولت در طرح‌های دارای مجوز ارزیابی محیط زیستی ۴۶ درصد، در پایش خوداظهاری‌ها ۱۲۰ درصد، در عرصه حفاظت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ۷۰ درصد، در بحث محیط زیست دریایی و تالاب‌ها، در بخش تعداد ایستگاه‌های پایش آلودگی میکروبی سواحل و شناگاه‌های ساحلی ۵۵,۵ درصد، در بحث بازرسی‌ها و ممیزی‌های محیط زیست ۱۸۵ درصد، در مسئله جذب مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوامع محلی و سرمایه‌های اجتماعی ۲۸۸ درصد و مناطق ارزش‌گذاری شده اقتصادی محیط زیست کشور ۳ هزار و ۵۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و تا پایان شهریور سال گذشته، تقریبا برای ۹۲ درصد کشور، داشته‌های محیط زیستی را به صورت آمار و ارقام در قالب نقشه ارائه کرده‌ایم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در جلسه امروز هیات دولت در توضیح عملکرد دولت مردمی برای مقابله با هر گونه استخدام سفارشی گفت: از زمانی که قانون و آیین‌نامه مربوط به آزمون‌های استخدامی فراگیر تصویب شده تا دوره دولت مردمی، کلا ۸ آزمون فراگیر برگزار شده و افتخار دولت شهید رئیسی این است که در طول سه سال فعالیت این دولت ۳ آزمون فراگیر برگزار کردیم و ثبت‌نام آزمون چهارم نیز مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته از قبل، از دیروز آغاز شده و این آزمون پنجم مرداد برای جذب ۸ هزار و ۴۴۹ نفر برگزار خواهد شد.

لطیفی اظهار داشت: در کنار این چهار آزمون فراگیر، ۱۸ آزمون اختصاصی نیز برای دستگاه‌ها از جمله در آموزش و پرورش برگزار شده است، لذا جذب نیرو در این دولت بدون هیچ‌گونه مداخله فردی و سلیقه‌ای انجام شده است.

سخنگوی دولت نیز در این جلسه با انتقاد شدید از ایراد تهمت و طرح مطالب دروغ از سوی برخی نامزدها و ستادهای انتخاباتی علیه عملکرد دولت مردمی گفت: اسناد و فیلم جلسات دولت و ارائه گزارش‌ها از وضعیت وخیم اقتصادی و فشار ناشی از آن بر جامعه کارگران، معلمان، پرستاران و دیگر اقشار جامعه و اعتراض‌های شدید اجتماعی نسبت به نرخ بالای تورم و خلق پول‌های گسترده در دولت قبل موجود است، اما با این وجود عده‌ای با سیاهنمایی قصد دارند بر خلاف واقعیات موجود، از عملکرد رئیس جمهور شهید و دولت مردمی که این وضعیت وخیم و بحرانی را تحویل گرفته و به دنبال درمان و بهبود اوضاع بودند، گزارش غیرواقعی به مردم ارائه دهند.

علی بهادری جهرمی از سازمان صدا و سیما و کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات کشور خواست وقت و فرصت مناسبی برای پاسخگویی به سیل اتهامات و مطالب دروغ مطرح شده علیه دولت مردمی اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha