کد خبر 259926
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

تولید ۵ هزار تن هلو و شلیل در بابل

تولید ۵ هزار تن هلو و شلیل در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: بیش از ۵ هزار تن هلو و شلیل در بابل تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، محسن آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید ۵ هزار و ۱۰۰  تن هلو و شلیل از سطوح پراکنده باغ های بارور این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل تصریح کرد: از سطوح پراکنده باغ های هلو و شلیل به مساحت ۳۶۵ هکتار پیش بینی می شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن هلو و ۲ هزار و ۶۰۰ تن شلیل در این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه خاک مناسب درختان هلو و شلیل و زهکشی خوب آن، بر رشد آنها تأثیر گذار است گفت: نیاز آبی این درختان زیاد است و این نیاز در زمان میوه دهی بیشتر هم می شود، تنش خشکی درختان هلو و شلیل در این مقطع زمانی باعث کم آب شدن میوه ها می‌شود، از طرفی غرقاب شدن خاک این درختان هم می تواند منجر به پوسیدن ریشه‌ی آنها شود.  

به گفته این مقام مسئول، برای درختان هلو و شلیل چهار نوع هرس به نام‌های هرس‌های باردهی، جوانسازی، تنک کردن، فرم دهی  انجام می‌شود. 

هرس باردهی به منظور بالا بردن کیفیت و تعداد محصولات طی دوران بلوغ درخت انجام می شود؛ هرس جوانسازی عمر درخت را طولانی تر می کند.؛ هرس فرم دهی باعث شکل دادن به اسکلت درخت می شود و تنک کردن یعنی حذف بخشی از محصول برای بالا بردن باقی محصولات.

مدیر جهاد کشاورزی بابل یاد آور شد: هلو و شلیل سرشار از انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های ب۱، ب۲ و آ و مواد معدنی، آنتی اکسیدان می‌باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha