کد خبر 259899
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

وزیر علوم اعلام کرد:

ضرورت تبیین دستاوردهای علمی/ تا سال ۸۳ دانشمند یک‌درصد نداشتیم

ضرورت تبیین دستاوردهای علمی/ تا سال ۸۳ دانشمند یک‌درصد نداشتیم

وزیر علوم اعلام کرد که تا سال ۸۳ یک دانشمند یک درصد نداشتیم، اکنون ۸۴۰ دانشمند یک درصد و ۲ هزار ۲۴۰ دانشمند ۲ درصد بین‌المللی داریم، دستاوردهای علمی بزرگ کشور را باید تبیین کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آئین گشایش استودیو عتف در ساختمان وزارت علوم گفت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت با ایشان تذکر دادند، این بود که دولتمردان اقدامات و تحولاتی را که به ثمر می‌رسانند برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه خیلی از اوقات فقط نقاط سیاه را می‌بینیم و در حقیقیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ظلم می‌شود. در حالیکه امروز به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است و موفقیت‌ها را نباید نادیده گرفت و باید برای نسل‌های آینده تبیین کرد.

وزیر علوم ادامه داد: دانایی تدریجی اتفاق می‌افتد آسانسوری و یکباره رخ نمی‌دهد. پیشرفت علمی و فناوری زمانبر است. امروز تولید علم کشور ما در منطقه یا رتبه اول یا دوم در فناوری است و نباید این دستاوردها را نادیده گرفت؛ زیرا سرمایه‌های کشور است.

زلفی‌گل علمِ تاریخ را بسیار ارزشمند دانست و همچنین گفت: ما تا سال ۸۳ یک دانشمند یک درصد نداشتیم؛ اکنون ۸۴۰ دانشمند یک درصد و ۲ هزار ۲۴۰ دانشمند ۲ درصد بین‌المللی داریم. اتفاق‌های علمی بزرگی در کشور رخ داده است که باید تبیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha