کد خبر 259893
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷

بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش کشور

بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به جزئیات تفاهم نامه ای که فی ما بین سازمان متبوع با مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل ، بیان کرد : از آن جا که نقش مشارکت های مردمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در راستای جلب مشارکت تمامی عوامل سهیم و موثر در تربیت رسمی ضرورت دارد، تفاهم‌نامه‌ای مابین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل منعقد شد تا با شناسایی و معرفی کودکان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل گام موثری در این راستا برداشته شود.

وی ادامه داد : این تفاهم‌نامه در جهت حمایت از اطفال و نوجوانان در پرتو سیاست جلب مشارکت های مردمی و خیرین در آموز ش و پرورش منعقده شده تا با اجرای آن به تحقق عدالت آموزشی در کشور کمک قابل توجهی شود. از این‌رو با تمرکز بر مناطق کم برخودار و محروم، دانش‌آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل شناسایی شده و با حمایت‌های لازم در مسیر آموزش قرار می‌گیرند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف این تفاهم‌نامه؛ کارگروه مشترکی در سطح ملی و استانها تشکیل خواهد شد تا از این طریق راهکارها و برنامه‌های مزبور به شکل مطلبی انجام و گزارش عملکرد به صورت فصلی ارائه شود.

محمودزاده همچنین گفت: طبق این تفاهم‌نامه بناست تامین هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام و پوشش تحصیلی دانش آموزان به صورت رایگان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha