کد خبر 259883
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

هشدار! راهی برای کلاهبرداری از شهروندان/ بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کسب‌وکار غیرقانونی وجود دارد

هشدار! راهی برای کلاهبرداری از شهروندان/ بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کسب‌وکار غیرقانونی وجود دارد

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: بیش از یک میلیون‌ و سیصد هزار کسب‌وکار که در بستر اینستاگرام درحال فعالیت هستند که هیچ مجوز قانونی ندارند.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات عنوان کرد: بسیاری از کسب‌وکارها که در فضای مجازی غیر بومی(اینستاگرام و تلگرام) که در قالب آنلاین‌شاپ فعالیت می‌کنند غیرقانونی هستند و مجوز ندارند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون‌ و سیصد هزار کسب‌وکار که در بستر اینستاگرام درحال فعالیت هستند که هیچ مجوز قانونی (ای نماد و درگاه بانکی معتبر) ندارند و به راحتی برخی از آن‌ها از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا توضیح داد: نکته قابل تامل این است که اینستاگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها چه بومی و چه غیربومی می‌تواند محفلی برای تبلیغات باشد اما نه درگاه فروشگاهی که یکسری اجناس را ارائه کند. متاسفانه این فروشنده نماها با سوءاستفاده از سهل‌انگاری مردم و اعتماد آنها اجناسی را ارائه می‌دهند و با دریافت بیعانه کلاهبرداری را شروع می‌کنند.

وی افزود: شگرد آنها طوری‌ست که پول را دریافت می‌کنند و کالا را به شما تحویل نمی‌دهند یا با دریافت وجه کالای اصل را به مشتری تحویل نمی‌دهند.توصیه ما به هموطنان عزیز این است که از سایت‌های معتبر خرید داشته باشند که دارای نشان اعتماد الکترونیک (ای نماد) و درگاه بانکی باشند.

پاشایی همچنین گفت: اگر در اینگونه سایت‌ها تخلفی صورت گیرد به راحتی حساب آنها مسدود می‌شود و به راحتی در برابر قانون پاسخگو خواهند بود. پرداخت بیعانه از معاملات آنلاین باید حذف شود و چیزی به عنوان پرداخت بیعانه نباید وجود داشته باشد.اگر قرار باشد بیعانه‌ای پرداخت شود باید از طریق سایت باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha