کد خبر 259849
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

زارع‌پور در حاشیه نشست هیات دولت:

استفاده از ۴۰۰ تیم برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی در روز انتخابات

استفاده از ۴۰۰ تیم برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی در روز انتخابات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از ۴۰۰ تیم بسیج استفاده کردیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه پس از جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار آن ۴۰۰ تیم تعمیر و اتصال فیبر نوری هم در کشور بسیج شدند و اگر در کشور خرابکاری صورت گرفت، به سرعت فیبرهای نوری را متصل می کنند. در ۲۴ ساعت منتهی به روز انتخابات گذشته و روز انتخابات بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم و ۹ مورد منجر به قطع فیبر شد. این ۹ مورد در ۳ مورد سهوی و در عملیات عمرانی بود.

وی افزود: این تیم هایی که بسیج شده بودند بلافاصله عملیات ترمیم و اتصال را انجام دادند و در نهایت شاهد این بودیم که کاملا شبکه پایدار بود. برای انتخابات روز جمعه کاملا آماده هستیم و وزارت ارتباطات کاملا در کنار وزارت کشور است و با کمک همه نهادها برای پایش مسیرهای فیبر نوری کمک می کنند انتخابات خوبی از جهت زیرساخت های ارتباطی کشور خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: برای اولین بار از پایش هوایی برای پایش فیبر نوری با کمک نیروهای مسلح استفاده کردیم که خیلی مفید بود و توانستیم زودتر نقاطی که حفاری و خرابکاری صورت گرفته بود، شناسایی کنیم. در راستانی افزایش مشارکت مردم در فضای مجازی به ویژه داخلی در دور گذشته یک بسته ۲۰ گیگابایتی را تقدیم هموطنان عزیز کردیم تا در پیام رسان ها و سکوهای داخلی بتوانند از نقطه نظرات نامزدهای محترم باخبر شوند و فعالیت کنند و برای دور دوم هم یک بسته ۱۰ گیگاباتی علاوه بر ان ۲۰ گیگ اختصاص دادیم تا هموطنان ما به همان شیوه که بسته قبلی را فعال کردند بتوانند این بسته را فعال کنند.

وی درباره حملات به زیرساخت های کشور گفت: حجم حملات سایبری علیه حملات زیرساخت های کشور، در سه سال اخیر افزایش بسیار چشم گیری داشته و برخی از حملات خاص به شکل ویژه افزایش بسیار زیادی داشته و به طور مثال حملاتی که سرویسی برای خدمت به مردم داده می شود را از کار بیندازد.

زارع‌پور همچنین گفت: برای مثال می خواهند خدمات بانکی را از کار بیندازند درخواست‌هایی را به شکل جعلی، درخواست‌های غیرواقعی زیادی را به سمت آدرس سرور مقصد روانه می‌کنند. مثلا اگر سرور یک بانک برای پاسخگویی به ۱۰۰ نفر همزمان طراحی شده است، یک میلیون درخواست روی آن می ریزند تا سرور بخوابد. ما به آن حمله منع خدمت می‌گوئیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha