کد خبر 259847
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

خزعلی در حاشیه نشست هیات دولت:

در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر ۱۵ سال، ۳۲ درصد و زیر ۱۸ ساله‌ها ۲۵ درصد کاهش یافت

در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر ۱۵ سال، ۳۲ درصد و زیر ۱۸ ساله‌ها ۲۵ درصد کاهش یافت

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: یکی از مسائلی که در اذهان جا می‌انداختند این بود که این دولت سیزدهم می‌خوهد زنان را از فعالیت اجتماعی بازدارد و به خانه بازگرداند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت گفت: تسهیلات مشاغل خانگی که ۸۰ درصد آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود در دولت سیزدهم ۲۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: در مساله مسکن لایحه ۴ قلوها و بعد ۴ فرزندی‌ها را پیگیری کردیم که تا کنون ۷۵ هزار نفر از خانواده‌های پر جمعیت زمین رایگان دریافت کرده‌اند.

خزعلی با بیان اینکه پنج حرکت برای زنان سرپرست خانوار انجام شد؛ افزود: پنجره واحد به منظور انجام تلاش‌ها به صورت منسجم، صندوق ضمانت سرپرست خانوار، بازارچه‌های فروش که در سفرهای استانی به تصویب رسید، قرارداد بازارچه مجازی و تسهیلات ویژه و تسریع مجوزها که موجب شد بسیاری از مشکلات کارآفرینی این بزرگواران مرتفع شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مطرح کرد: مکررا ذکر کردند که دولت میخواهد کودک همسری را رواج دهد این درحالی است که ازدواج دختران زیر ۱۵ سال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۳۲ درصد کاهش داشت و ازدواج زنان زیر ۱۸ سال نیز در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha