کد خبر 259812
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

ضرغامی در حاشیه نشست هیات دولت:

تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد + فیلم

تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز چهارشنبه 13 تیرماه و در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: افتتاح هتل ۵ ستاره، اقامتگاه های سنتی، مرمت موزه ها، اقداماتی مهم از ۱۴ جبهه در بازار وکیل شیراز، طرح والرین، نقش رستم مجموعه ای ازاقدامات مرمتی در میراث فرهنگی و مرمتی در فارس افتتاح می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در نشست منطقه ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز موضوعی بین المللی صنایع دستی وگردشگری در اصفهان به تصویب رسید. این بحث ۱۰ سال جریان داشت و با اقدامات خوبی که در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام شد با سخنرانی رئیس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

ضرغامی بیان کرد: سال‌ها هنرمندان موسیقی علاقه داشتند که در مراکز تاریخی ما کنسرت موسیقی برگزار کنند و از آن فضا برای ترویج هنر و به ویژه موسیقی استفاده کنند. برای اولین بار در تاریخ هر شب ۵۴۰۰ نفر در تخت جمشید شاهد برگزاری کنسرت هستند. این کنسرت‌ها در آینده نزدیک بین‌المللی خواهد شد که مردم ایران در سراسر دنیا بتوانند از این کنسرت‌ها دیدن کنند.

ضرغامی عنوان کرد: طرح والرین جامع است و اقدامات متعددی در این زمینه می شود. مسجد مشیرالملک، تخت جمشید و نقش رسمتم مجموعه ای اقدامات مرمتی در حوزه میرات فرهنگی و گردشگری در فارس افتتاح می شود.

وی ادامه داد: مراکز اقامتی، هتل ها و پروازها رزرو شده است. خدمات گردشگری در اطراف تخت جمشید است. رونق گردشگری هنری و اقتصاد گردشگری و جاذبه های تکمیلی که جزو تعهدات من در شروع کارم برای میراث فرهنگی بود، با این اقدامات خوب انجام می گیرد. در آینده این اقدامات و کنسرت ها را بین المللی می کنیم و از سراسر ایران ایرانیان علاقه مند هستند تا در تخت جمشید کنسرت های فاخر ما را ببینند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همین الان در کاخ موزه سعد آباد شب ها با ظرفیت ۴۰۰۰ هزار نفر کنسرت دیگری برقرار است و در کاخ موزه نیاوران با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر کنسرت برگزار می شود. سر جمع در سه محل تاریخی حدود ۱۱ هزار نفر از مردم شب ها در یک محیط سالم، فرهنگی و هنری از برنامه های موسیقی استفاده می کنند. این کار در دولت شهید رئیسی انجام گرفت و این تابو شکسته شد و این ریل گذاری باقی خواهد ماند. امیدوارم عزیزانی که می آیند این ریل گذاری فرهنگی و هنری را ادامه دهند. باید زمینه های بین المللی را ابتدا فراهم کنیم و وزارت امور خارجه همکاری خوبی با ما دارد و زمینه های آن وقتی فراهم شد حتما در سطح جهانی تبلیغ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha