کد خبر 259734
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

با حضور سرپرست ریاست جمهوری انجام شد؛

جذب شرکت‌های دانش‌بنیان مأموریت‌ صنعت مس است

جذب شرکت‌های دانش‌بنیان مأموریت‌ صنعت مس است

وزیر صمت جذب سرمایه‌گذاری، تامین مواد اولیه، جذب شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مأموریت‌های صنعت مس قلمداد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی در حوزه مس افزود: برای توسعه زنجیره مس مشکل فناوری نداریم و و خوشبختانه تمام فناوری‌هایی که در این حوزه است در کشور کاملاً یافت می‌شود.

وی با اشاره به ورود صنعت مس به محصولات میانی و نهایی گفت: هدف این پروژه این است که تا پایان زنجیره بتوانیم حرکت کنیم.

وی با تاکید بر رعایت شرایط محیط زیستی تصریح کرد: با استفاده از ماشین‌های خودکار از تمام ظرفیت‌ها جهت ایجاد شرایط محیط زیستی استاندارد بهره خواهیم برد.

وزیر صمت جذب سرمایه‌گذاری، تامین مواد اولیه، جذب شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مأموریت‌های صنعت مس قلمداد کرد.

فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن شود

در این مراسم همچنین سیدموسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید برای سرمایه گذاران داخلی موانع را برطرف و بروکراسی اداری را کاهش دهیم و به نوعی برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

نماینده مردم لامرد و مهر در آیین رونمایی آغاز فعالیت شهرک تخصصی زنجیره مس که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد اظهار کرد: باید زمینه را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این منطقه فراهم کنیم و ما برای سرمایه گذاران بومی فرش قرمز پهن می کنیم.

وی گفت: دید بلند شهیدجمهور و ورود آقای مخبر در به سرانجام رسیدن این شهرک تخصصی زنجیره مس نقش به سزایی داشته اند و پس از تصویب در هئیت دولت با بررسی های انجام شده منطقه ویژه اقتصادی لامرد جهت ساخت شهر تخصصی پذیرفته شد.

موسوی افزود: برای گره گشایی امور صنعتی در شهرستان لامرد نیازمند یک تیم قوی جهت بررسی به این شهرستان هستیم.

موسوی در خطاب به موثقی نیا گفت: با تمامی وجودمان از نگاه بلند حضرتعالی و دیگر دوستان سپاسگزاریم و در حوزه سرمایه گذاری و ذخیره گامی چندانی برداشته نشده است.

او بیان کرد: سرمایه گذاران لامردی و این منطقه و همچنین سرمایه گذاران جنوب کشور و حتی اهل این منطقه با آمادگی و تهیه پروژه ها طی سفری به کشورهای حوزه خلیج گام های بلندی را می توان برداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: برای جذب سرمایه در این منطقه باید این منطقه را بیشتر به کشور معرفی کنیم و با توجه به قابلیت های زیادی که در این منطقه وجود دارد با شیوه های تبلیغاتی از این مهم استفاده شود.

وی ادامه داد: از ظرفیت های این منطقه بیشتر استفاده شود و ایمدور زیرساخت ها را به خوبی فراهم کرده و باید توجه ومعطوف به این منطقه را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha