کد خبر 259703
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

نجات بیش از ۱۰ نفر از غرق‌شدگی توسط اورژانس کردستان

نجات بیش از ۱۰ نفر از غرق‌شدگی توسط اورژانس کردستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۸ نفر دچار غرق شدگی شدند که ۱۲ نفر آنان با تلاش نیروهای اورژانس از مرگ نجات یافتند.

به گزارش گروه استانی حیات، حسین جعفری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بیشترین آمار غرق شدگی مربوط به شهرهای سنندج، کامیاران و سقز بوده است.

وی با بیان اینکه سنین ۶ تا ۱۸ سال بیشترین آمار غرق شدگی را داشتند، از فوت ۲ کودک زیر پنج سال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: این سانحه بر اثر سهل انگاری در مراقبت از کودک به علت شنا در استخرهای باغات کشاورزی رخ داده است.

جعفری گفت: معمولا در گروه مردان به خصوص دوره نوجوانی به علت هیجانات این برهه و همچنین کودکان خردسال به خاطر سهل انگاری در مراقبت و عدم توانایی شنا، بیشترین آمار گزارش شده در بین غرق شدگان در استان هستند.

وی ادامه داد: دسترسی افرادی به سد ها، دریاچه ها و استخر باغات کشاورزی بیشترین آمار گزارش شده است چراکه به دلیل نبودن غریق نجات و امکان ضربه مغزی و عدم آگاهی فرد به عمق آب فرد را به کام مرگ می کشاند.

جعفری افزود: ترس و وحشت فرد از غرق شدگی حتی در آب های کم عمق، تشنج، حمله قلبی و اقدام به خودکشی از دیگر عواملی است که موجب غرق شدن فرد در آب شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر مراقبت از کودکان خردسال در هنگام بازی کنار استخر باغات کشاورزی یا حمام در وان تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان کودکان را تنها در کنار استخر باغات، مکان های پر خطر یا وان حمام رها نشوند.

جعفری اضافه کرد: سال گذشته ۳۳ مورد غرق شدگی اعلام شد که ۱۸ مورد احیای موفق توسط تیم دانشگاه انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha