کد خبر 259699
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد؛

کیفیت بخشی آموزش به کلاس‌های چندپایه

کیفیت بخشی آموزش به کلاس‌های چندپایه

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که به استناد راهکار ۵ -۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای گسترش پوشش تحصیلی، بسط عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان کلاس‌های چندپایه، با تاکید بر مناطق روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته تشکیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در یک هزار و چهلمین جلسه شـورای عـالی آموزش و پرورش گفت: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۳۸ حکم برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است که برای اجرای آنها باید ۶۰ آئین نامه و دستوالعمل تهیه و تدوین شود. هیچ برنامه‌ای تا این حد به آموزش و پرورش توجه نکرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ابعادی که در این برنامه برای آموزش و پرورش پیش بینی شده یک فرصت مغتنم برای آن است که با تدوین آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز باید حداکثر بهره را از این برنامه برای بهبود شرایط و امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش برده شود ادامه داد: در این برنامه، مدرسه به مثابه یک واحد سازمانی مستقل پیش بینی شده است و همچنین تاکید شده سهم آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌ها مستقیم به حساب آن واریز شود.

وی در ادامه گفت: در این برنامه به مسائل آموزشی، پرورشی، نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور، صندوق ذخیره فرهنگیان، مدارس دولتی و غیردولتی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس و سایر مسائل آموزشی و پرورشی توجه خوبی شده است.

محمود امانی با اشاره به موضوع دستور کار جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از مصوبات مهم و تاثیرگذار شورای عالی، «آئین نامه کلاس‌های چند پایه» است. به استناد راهکار ۵ -۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای گسترش پوشش تحصیلی، بسط عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان کلاس‌های چندپایه، با تاکید بر مناطق روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته تشکیل می‌شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و اتخاذ تصمیم متناسب با شرایط متفاوت کلاس‌های چند پایه، شورایی با مسئولیت معاون آموزش ابتدایی تشکیل و اتخاذ تصمیم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha