کد خبر 259643
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد؛

تامین اراضی ۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

تامین اراضی ۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تامین اراضی بیش از ۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: تاکنون ۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شده است.

وی گفت: بیش از ۸ هزار مسکن و ۳۳۳ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تامین اراضی نهضت ملی مسکن انجام شد.

وی افزود: ۲۸۱ طرح در ۳۳ ماه گذشته افتتاح خدمات روبنایی در شهرهای جدید به ثبت رسیده است.

غفوری با بیان اینکه ۳۵۱ پروژه دیگر خدمات روبنایی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: از طرفی افتتاح متروی پرند و قطار حومه‌ای گلشهر به شهر جدید مهستان در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۷ شهر جدید در سواحل جنوبی کشور شناسایی شده است که دروازه‌های توسعه اقتصاد ایران خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تامین ۲۸ هزار هکتار برای ساخت ۳۳ هزار واحد در شهرهای جدید گفت: در بخش قانون جوانی جمعیت نیز در شهرهای جدید ۴۰۲۴ واحد برای خانوارهای سه فرزند و چهار فرزند واگذاری زمین  داشتیم. تاکید آقای بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی - نیز این بود که تمامی افتتاحات با تامین خدمات روبنایی و زیربنایی تحویل داده شود. در این راستا ۲۸۱ پروژه در شهرهای جدید افتتاح شده است.

وی بیان کرد: ۳۵۱ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید در دستور کار است. در بخش حمل و نقل، مترو پرند با حضور رییس جمهور شهید افتتاح شد. قطار حومه ای اصفهان ـ بهارستان نیز ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. گشایش‌های خوبی هم در بحث قطار شهری مشهد ـ گلبهار نیز ایجاد شده است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به سیاست توسعه دریامحور گفت: ما اقدام به شناسایی نقاط ساحلی در محدوده ای بیش از ۳۸۰۰ کیلومتر از سواحل جنوبی کشور کردیم. این رویکرد می تواند دروازه‌های اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دریامور را بگشاید. در این راستا ۲۷ پهنه ساحلی کشور شناسایی شد که در استان هرمزگان ۱۴ و سیستان و بلوچستان ۹ پهنه شناسایی شد که می تواند اقتصاد کشور را از نفت پایه به دریا پایه تبدیل کند. این پروژه دوران ساز است که باید با کمک تمامی نخبگان، سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرانجام برسد.

غفوری تصریح کرد: از این به بعد به جای اینکه بخواهیم الحاق اراضی در جاهایی که منابع ما رو به اتمام است انجام دهیم می‌توانیم در این ۳۶۲ هزار هکتار در ۲۷ نقطه نوار ساحلی وارد عملیات اجرایی شویم. این در حالی است که کل اراضی ما در سایر محدوده ها حدود ۱۰۰ هزار هکتار است. از این ۲۷ نقطه شش طرح جامع آماده است و ۲۰ نقطه دیگر طی هفته‌های آینده در شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی خواهد شد تا بتوانیم برای این نقاط سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سایر نقاط کشور تعداد ۲۰ شهرک با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار با ظرفیت احداث ۱۳۰ هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha