کد خبر 259639
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا؛

مرحله سخت برای لاله‌های نارنجی/ کدام شگفتی‌ساز صعود می‌کند؟

مرحله سخت برای لاله‌های نارنجی/ کدام شگفتی‌ساز صعود می‌کند؟

دو دیدار دیگر از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا امشب برگزار خواهد شد و تیم‌های حاضر در یک چهارم نهایی به طور کامل مشخص می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در آخرین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو 2024 امشب دو دیدار دیگر برگزار خواهد شد تا چهره تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی به طور کامل مشخص شود.

رومانی - هلند

از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آلیانس‌آرنای شهر مونیخ، دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین رومانی و هلند برگزار خواهد شد.

رومانی؛ فرود زرد!

خود رومانیایی‌ها هم تصور نمی‌کردند در حالی صدرنشین گروه E یورو شوند که تیم قعرنشین این گروه یعنی اوکراین هم مثل آن‌ها ۴ امتیاز داشته باشد. در واقع رومانی به لطف نیمه اول خوب مقابل اوکراین صدرنشین شد و بعد از آن، نمایشی که در بازی نخست داشتند تکرار نشد. با این حال شاگردان ادوارد یوردانسکو با خوش‌شانسی در مسیر خوبی افتادند، چرا که رقیب امشب‌شان حداقل از لحاظ دفاعی وضعیت مناسبی ندارد و می‌توانند به آن‌ها مثل بازی با اوکراین ضربه بزنند. نکته جالب در مورد رومانی این است که در سال ۲۰۲۴ فقط یک برد کسب کرده‌اند و همان بازی با اوکراین بوده که آن‌ها را به مرحله حذفی یورو رسانده. شاید نگران‌کننده باشد که فرود رومانی و ضعیف‌تر شدن‌شان بعد از بازی نخست، باعث حذف‌شان در مونیخ شود. با این حال در این دوره شگفتی کم ندیدیم و رومانی هم برای صعود به جمع ۸ تیم کم‌شانس نیست.

هلند؛ نارنجی‌ها در جست‌وجوی شانس

هلند یکی از تیم‌های پرستاره یورو به شمار می‌رود و عملکردشان هم بیش از خیلی تیم‌ها زیر ذره‌بین است. نارنجی‌ها در مرحله گروهیی از جایی ضربه خوردند که کسی تصور نمی‌کرد؛ خط دفاعی! جایی که هلند یکی از برترین بازیکنان جهان را دارد یعنی ویرجیل فان‌دایک. دریافت ۴ گل از لهستان و اتریش نگرانی را ایجاد کرده که در هر بازی ممکن است ضعف دفاعی کار دست‌شان بدهد. با وجود سوم شدن در گروه، هلند خوش‌شانس بود که به ضعیف‌ترین صدرنشین یعنی رومانی برخورد کرد، تیمی که فقط یک مرتبه ۱۷ سال پیش مقابلش شکست خورده‌اند و روی کاغذ نسبت به آن‌ها برتر هستند. هلندی‌ها این شانس را دارند که در مرحله بعدی از اتریش هم انتقام بگیرند. با این حال خیلی روی تیم فعلی رونالد کومان نمی‌شود حساب باز کرد، اما شاید مسیر خوب آن‌ها را تا نیمه‌نهایی هم برساند.

آخرین جدال

14 نوامبر ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه که در بخارست برگزار شد، هلند با نتیجه ۳-۰ میزبانش رومانی را شکست داد. در آن دیدار، دپای، بابل و دی‌یونگ برای هلند گلزنی کردند.


اتریش - ترکیه

از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ردبول آرنای شهر لایپزیش، دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین اتریش و ترکیه برگزار خواهد شد.

اتریش؛ شگفتی‌ساز احتمالی

چند تیم در یورو فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و لقب «شگفتی‌ساز» گرفته‌اند، اما شاید شگفتی‌ساز اصلی اتریش باشد که شانس بالایی برای رسیدن به مراحل بالاتر و حتی نیمه‌نهایی دارد. تیمی که عملکرد فوق‌العاده‌ای با هدایت رالف رانگنیک داشته و مقابل فرانسه با وجود شکست و در بازی آخر مرحله گروهی مقابل هلند، نمایش‌های جذابی از آن‌ها دیدیم. اتریش که به‌خصوص در خط حمله عالی کار کرده، نسبت به اتریش شانس بیشتری برای گذر از این مرحله خواهد داشت. تیم رانگنیک در ۱۰ بازی آخر فقط یک باخت داشته که همان بازی با فرانسه بوده و ۸ بازی را هم برده. به نظر می‌رسد اتریش دوران متفاوتی را در تاریخ فوتبالش سپری می‌کند و با سرمربی آلمانی می‌تواند شگفتی‌ساز احتمالی یورو ۲۰۲۴ باشد. با مسیر خوبی که پیش پای آن‌هاست، رسیدن به نیمه‌نهایی دور از دسترس نیست.

ترکیه؛ بازی اول را به یاد بیاور

نمایش جذاب ترکیه مقابل گرجستان این امید را برای هواداران متعصب ترکیه ایجاد کرد که از تیم‌های خوب یورو ۲۰۲۴ باشند. مقابل پرتغال نمایشی انتقادآمیز داشتند ولی در بازی آخر مقابل چک دوباره به برد رسیدند. ترکیه در هر صورت در گروهش دوم شد و صعود کرد، اما در سطحی قرار نگرفته که مقابل اتریش به آن‌ها شانس بیشتری برای برد بدهیم. با این حال ترک‌ها هم مثل رقیب امشب‌شان به خاطر مسیری که دارند شانس شگفتی‌سازی خواهند داشت. اما برخلاف اتریش، ترکیه در سال جاری شکست‌های زیادی را تجربه کرده که یکی از آن‌ها باخت سنگین ۶ گله مقابل اتریش در بازی دوستانه ۳ ماه و چند روز قبل بوده است. اگر «ماه‌وستاره» بتواند مثل بازی نخست شاداب بازی کند، صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی دور از دسترس نخواهد بود.

آخرین جدال

۲۶ مارس ۲۰۲۴ در دیداری دوستانه که در شهر وین برگزار شد، اتریش مقابل ترکیه با نتیجه کوبنده ۶-۱ پیروز شد. شلاگر، گریگوریتش (۳ مرتبه)، باومگارتنر و انتروپ برای اتریش و چالهان‌اوغلو برای ترکیه در آن دیدار گلزنی کردند.

مرحله سخت برای لاله‌های نارنجی/ کدام شگفتی‌ساز صعود می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha