کد خبر 259583
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

۴۰ سردهانه کشاورزی خسارت دیده سیل اخیر در مازندران بازسازی شد

۴۰ سردهانه کشاورزی خسارت دیده سیل اخیر در مازندران بازسازی شد

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات بهسازی سردهانه‌های کشاورزی در مناطقی که از سیل‌های اخیر آسیب دیدند توسط این شرکت در حال انجام است و طی روزهای اخیر نیز ۴۰ مورد آن بازسازی شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رضا رسولی اظهار کرد: بارش‌های شدید چند روز اخیر خسارت های زیادی را به سردهانه‌های سنتی کشاورزی وارد آورد که با توجه به قرار داشتن در فصل کشاورزی مشکلاتی را برای کشاورزان در توزیع آب مورد نیاز کشتزارها ایجاد کرد، به همین منظور رفع مشکلات موجود و عملیات بهسازی سردهانه‌ها به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۱۰۰ سردهانه کشاورزی وجود دارد که نزدیک به ۹۰ مورد آنها در سیل اخیر تخریب شد.

رسولی از استقرار ۶ دستگاه بیل مکانیکی و ۲ دستگاه لودر برای بازسازی سردهانه‌های خسارت دیده از سیل در چهاردانگه، کجور، بلده و سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در بلده، کجور و سوادکوه نیز خساراتی از این دست وارد شده که اقدامات اولیه برای بهسازی سردهانه‌ها انجام شد و در تلاش هستیم تا با بضاعت و امکانات موجود در کمترین زمان زیرساخت‌های آبیاری را بهسازی کنیم.

وی افزود: استاندار و مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز طی روزهای اخیر بازدیدی از روند بهسازی سردهانه‌های سنتی خسارت دیده و بازسازی آنها در بخش چهاردانگه ساری و همچنین عملیات بهسازی بستر رودخانه‌ در شهرستان سوادکوه داشتند.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۵۰ سردهانه از حدود ۲ هزار سردهانه کشاورزی استان تا کنون مدرن‌سازی و بتنی شده و یک‌ هزار و ۶۵۰ سردهانه همچنان سنتی هستند که برای بتنی و مدرن کردن آنها به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته رسولی، این سردهانه‌ها توان تنظیم حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب رودخانه‌ و نهرهای استان را دارند و ۷۵ هزار هکتار از کشتزارهای مازندران را سیراب می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha