کد خبر 259577
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

هیات علمی ایران با وزیر آموزش عالی، فناوری و نوآوری ازبکستان دیدار کرد

هیات علمی ایران با وزیر آموزش عالی، فناوری و نوآوری ازبکستان دیدار کرد

توسعه همکاری های علمی، دانشگاهی و فناورانه محور دیدار دوجانبه هیات ایرانی با وزیر آموزش عالی، فناوری و نوآوری ازبکستان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ امیر حسین میرآبادی رئیس مرکز توسعه همکاری های علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روز ۸ تیر ۱۴۰۳ با قونقرات بای شریپ اف وزیر آموزش عالی، نوآوری و فناوری ازبکستان در راستای توسعه همکاری های علمی و فناورانه فیمابین ایران و ازبکستان دیدار و ملاقات کرد.

طرفین ضمن تشریح اهداف و برنامه های علمی و فناورانه خود، بر اهمیت توسعه همکاری ها در زمینه های علمی و فناورانه، تبادل استاد و دانشجو، دیدارهای دوجانبه هیات های علمی، اجرای برنامه های آموزشی دو جانبه، ایجاد پارک های علم و فناوری و ارتباط نزدیک دانشگاه های دو کشور در حوزه های آموزشی در راستای توسعه همکاری های علمی، فناورانه و دانشگاهی تاکید ویژه ای نمودند.

همچنین در راستای توسعه همکاری های علمی و فناورانه و بهره گیری از دانش و فناوری شرکت های دانش بنیان ایرانی در حوزه کشاورزی میرآبادی در روز ۹ تیر با ابراهیم عبدالرحمان اف وزیر کشاورزی ازبکستان دیدار و ملاقات کرد.

طرفین ضمن تشریح و تاکید بر ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های دانش بنیان و فناور جهت توسعه و بهینه نمودن زیست بوم کشاورزی، بر اهمیت توسعه همکاری ها در زمینه بهره گیری از دانش و فناوری نوین در حوزه استفاده از پهپادهای کشاورزی، انتقال فناوری و تکنولوژی، تکنولوژی نوین اصلاح بذر، سموم، آفات و همچنین بر فعالیت شرکت های دانش بنیان ایرانی در پارک ها و مجتمع های کشاورزی ازبکستان تاکید ویژه‌ای کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha