کد خبر 259509
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

حافظی در گفتگو با «حیات»:

فروشگاه مجازی وسایل جانبازان راه اندازی می شود/ واردات ۵۰ آمبولانس مورد نیاز ایثارگران

فروشگاه مجازی وسایل جانبازان راه اندازی می شود/ واردات ۵۰ آمبولانس مورد نیاز ایثارگران

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر از راه اندازی فروشگاه مجازی وسایل مورد نیاز جانبازان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خرید ۵۰ دستگاه آمبولانس در سال جاری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار حیات؛ یکی از مشکلات جانبازان در سال های گذشته، نبود آمبولانس مناسب بوده که باعث شده آنها با هزینه‌ شخصی رنج سفر به مراکز درمانی سایر شهرها را متحمل شوند. بنیاد شهید در راستای رفع این مشکل، یک سال قبل خرید آمبولانس را در دستور کار خود قرار داد و در گام اول ۱۹ دستگاه خریداری نمود و در گام دوم و طی سال جاری خرید ۵۰ دستگاه آمبولانس را در دستور کار قرار داده است.» این خبری است که رحمت‌اله حافظی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره سازمان سلامت کوثر در گفتگو با «حیات» داد. متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.

بیمارستان ها و مراکز درمانی با چه هدفی به سازمان سلامت کوثر واگذار شد؟

سازمان سلامت کوثر با هدف تجمیع خدمات ارائه شده در سطح کشور به جامعه ایثارگری ایجاد شد چون برخی مراکز درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت پراکنده زیر نظر مدیران استان یا زیر نظر مجموعه ایثار یا سازمان اقتصادی کوثر بود. مزیت واگذاری اداره این مراکز به سازمان سلامت کوثر، مدیریت واحد و یکپارچه بر این مراکز است. به طور مثال، ۱۹۵ مرکز مشاوره ذیل معاونت تعاون بنیاد شهید قرار داشت که با تجمیع این مراکز طبعا مدیریت واحدی بر این مراکز اعمال خواهد شد و یکپارچگی را شاهد خواهیم بود.

یکپارچگی مدیریت مراکز درمانی زیر نظر سازمان سلامت کوثر موجب رضایت جانبازان شده است؟

زمانی که خدمات سلامت مورد نیاز جانبازان یکپارچه شود، می تواند باعث افزایش رضایتمندی شود. پراکندگی خدمات دهی به جانبازان پیش از این زیاد بوده و با یک مدیریت یکپارچه توسط سازمان سلامت کوثر، این نابسامانی ها مرتفع خواهد شد. امیدواریم بتوانیم یک مرکز تلفن با شماره تلفن مشخص داشته باشیم که هر ایثارگری در هر نقطه ای از کشور مشکلی داشته باشد به این مجموعه منعکس کند و مدیریت یکپارچه پاسخگویی بهتر و بیشتر به مطالبات ایثارگران فراهم کند.

آیا مرکز تماس یا فروشگاهی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی ایثارگران راه اندازی شده است؟

دو موردی که درصدد راه اندازی آن هستیم، مرکز تماس یا کال سنتر (Call Center) و فروشگاه مجازی در دستور کار دوره گذاری است که در آن قرار داریم. فروشگاه مجازی از دو طریق می تواند نیازهای جانبازان را برطرف کند. ممکن است جانبازان یکسری وسایل مصرفی مازاد داشته باشند یا به وسایلی نیاز داشته باشند که در بسته ارائه خدمت پیش بینی نشده است. وقتی فروشگاه مجازی را داشته باشیم جانبازان می توانند وسایل مازاد خود را به آن فروشگاه عرضه کنند و معادل آن از کالای مورد نیاز استفاده کنند.

مرکز سلامت کوثر چند مرکز در سطح کشور دارد که جانبازان به آن مراجعه می کنند؟

 ۱۰ بیمارستان اعصاب و روان، ۱۹۵ مرکز مشاوره، ۴ آسایشگاه جانبازان قطع نخاع (از مجموع ۱۶ آسایشگاه کشور)، بیمارستان امیرالمومنین (ع) در اصفهان، درمانگاه محمد رسول الله (ص) در شیراز، بیمارستان امام خمینی استان البرز، درمانگاه شاهد در شرق تهران، مرکز امداد آمبولانس کوثر، مرکز ارتز و پروتز و ۲۱ کلینیک و داروخانه، مراکزی هستند که مستقیما توسط سازمان سلامت کوثر اداره می شوند. یک پایگاه امداد آمبولانس در سطح کشور طی ۳۰ سال گذشته برای جانبازان فعالیت می کرد که ظرف ۶ ماه گذشته تعداد آن به ۱۷ پایگاه افزایش پیدا کرد. مدیریت متمرکز این پایگاه ها توسط سازمان سلامت کوثر موجب شده هر ایثارگری در هر نقطه از کشور به جابه جایی درمانی نیاز داشته باشد نزدیک ترین آمبولانس به محل سکونت او اعزام شود و آن خدمت را ارائه کند. امیدواریم با خرید ۵۰ دستگاه آمبولانس جدید که در سال جاری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پس از تحویل آن به سازمان سلامت کوثر، بتوانیم تعداد پایگاه های امداد آمبولانس را ارتقا دهیم و دسترسی راحت تر و سریع به آمبولانس را برای جامعه هدفمان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha