کد خبر 259465
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

پیش بازی یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا؛

خروس ها به زمین سفت رسیدند/ شگفتی جدید در راه است؟

خروس ها به زمین سفت رسیدند/ شگفتی جدید در راه است؟

فرانسه و بلژیک بعد از نمایش‌های نه چندان خوب در مرحله گروهی، در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه مرکور اشپیل آرنای شهر دوسلدورف، دیدار دیگری در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که در این دیدار فرانسه به مصاف بلژیک خواهد رفت و پس از آن در ساعت ۲۲:۳۰ پرتغال و اسلوونی دیگر تیم مرحله یک چهارم نهایی را مشخص می‌کنند.

فرانسه - بلژیک

تیم دیدیه دشان هم از تیم‌هایی بوده که در مرحله گروهی یورو در حد و اندازه نامش ظاهر نشده. با این حال پیش از این هم در دوره‌های گذشته دیده‌ایم که برخی تیم‌ها از مرحله حذفی جان گرفته‌اند؛ نمونه‌اش پرتغالِ ۲۰۱۶ که در مرحله گروهی هیچ بردی نداشت! حالا نوبت فرانسه است که نشان دهد همانطور که پیش از شروع تورنمنت مدعی اول قهرمانی تلقی می‌شد، شانس قهرمانی دارد. البته فرانسه با دوم شدن در گروهش به بلژیک خورد که نسبتاً قرعه سختی در مرحله یک‌هشتم نهایی به شمار می‌رود. از طرفی در سمتی از جدول قرار گرفته که پیش از فینال ممکن است به یکی از ۳ تیم اسپانیا، آلمان یا پرتغال برخورد کند. باید ببینیم هنر دیدیه دشان در چنین شرایطی چطور به کار خروس‌ها خواهد آمد. تیم او دوره قبل در همین مرحله به‌دست سوئیس حذف شد و نمی‌خواهد این اتفاق بد تکرار شود.

چند سالی می‌شد که بلژیک با ستاره‌های مطرح بین مدعیان قهرمانی تورنمنت‌های بزرگ مثل جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا قرار می‌گرفت. با این حال تغییر نسل و پابه‌سن‌گذاشتن برخی ستاره‌ها باعث شد تا بلژیک دیگر شرایط گذشته را نداشته باشد. سرمربی هم تغییر کرد و روبرتو مارتینس جای خودش را به دومینیکو تدسکو داد. حالا تدسکوی جوان در پی رساندن بلژیک به افتخار است، اتفاقی که برای تیم او سخت خواهد بود. بلژیک هم شروع بدی داشت و بسیاری تصور کردند ممکن است حذف شود، ولی هرطور که بود جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آوردند. همان اتفاق برای فرانسه، برای بلژیک هم رخ خواهد داد. حتی اگر خروس‌ها را هم کنار بزنند، در مراحل بعدی ممکن است رقبای بزرگ و سختی مثل اسپانیا، آلمان یا ایتالیا داشته باشند.

پرتغال - اسلوونی

شکست مقابل گرجستان شک و تردید برای پرتغال به‌وجود آورد. تیمی که مقابل ترکیه کوبنده ظاهر شد و خودش را در حد مدعی قهرمانی نشان داد، مقابل تیمی مغلوب شد که هیچ بردی در تاریخ یورو نداشت. در واقع ضدحملات و سرعت نشان داد خط دفاعی پرتغال با پپه ۴۱ ساله چندان مطمئن نیست و شاید در مراحل بعد به مشکل بخورند. پرتغال در صورت صعود قبل از فینال شاید به فرانسه یا بلژیک و حتی در صورت کنار زدن این تیم‌ها به اسپانیا یا آلمان برخورد خواهد کرد. در واقع مسیر برای حضور این تیم در فینال بسیار سخت خواهد بود. با این وجود سلسائوی اروپا می‌خواهد نشان دهد باخت مقابل گرجی‌ها فقط یک اتفاق بوده است.

مورد اسلوونی یکی از عجیب‌ترین‌ها در تاریخ جام ملت‌های اروپاست. این تیم در ۳ بازی در سال ۲۰۰۰ و ۳ بازی این دوره به میدان رفته و هنوز بردی کسب نکرده، اما به لطف سوم شدن در گروهش اولین صعود به مرحله حذفی را جشن گرفت. اسلوونی امسال تیمی شکست‌ناپذیر شده و پرتغال برای شکست دادن تیمی که در بازی دوستانه چند ماه پیش مقابلش شکست خورد کار سختی خواهد داشت. اسلوونیایی‌ها امیدوارند که آن برد را در بازی بسیار مهم‌ترین تکرار کنند و در تاریخ کشورشان صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را هم داشته باشند. رقم زدن این اتفاق سخت است، اما غیرممکن نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha