کد خبر 259454
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

«حیات» از نتیجه اولین مجمع سالانه گروه مالی شهر گزارش می‌دهد؛

«شهر» در بورس، «شهر»داران در سود

«شهر» در بورس، «شهر»داران در سود

نخستین مجمع سالانه گروه مالی شهر بعد حضور در بورس، امروز برگزار شد و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۵ تومان سود برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، شرکت گروه مالی شهر که با نماد «شهر» در بورس حضور دارد امروز یکشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳ اولین مجمع خود را بعد از ورود به بازار سرمایه با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران برگزار کرد.

علی بیگ زاده، در مجمع عادی عمومی سالانه گروه مالی شهر (شهر) در مورد برنامه‌های این شرکت در آینده، گفت: ایجاد راه‌های جدید درآمدی، ورود به حوزه‌های جدید فناوری و بهبود ساختار ترازنامه شرکت سرفصل مهمترین اقداماتی است که در گروه مالی شهر پیگیری می‌شود.

مدیرعامل گروه مالی شهر افزود: تاسیس شرکت سهامی عام پروژه با اولویت پروژه‌های سودآور و رقابتی در حال تکمیل مربوط به شهرداری‌ها، حرکت به سمت بازار اولیه، تنوع بخشی پرتفوی و دریافت مجوزهای جدید از جمله اقداماتی است که در حوزه ایجاد راه‌های جدید درآمدی دنبال می‌شود.

مدیرعامل گروه مالی شهر درباره ورود به حوزه‌های جدید فناوری بیان کرد: دریافت مجوز دانش‌بنیان و توسعه فعالیت پردازش اطلاعات و تجاری‌سازی آلتا، توسعه فعالیت‌های فین‌تک، توکنایز املاک و مستغلات، شرکت‌های معتمد مالیاتی، زنجیره تامین و شتاب‌دهنده از جمله مواردی است که در این حوزه پیگیری می‌شود.

وی برای بهبود ساختار ترازنامه شرکت نیز گفت: متناسب‌سازی بازده و دارایی‌ها، تسویه مطالبات سهامدار عمده و تصحیح تورم دو طرفه ترازنامه، وصول مطالبات خاص و معوق و استفاده از اهرم واقعی از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در گروه مالی شهر است.

مدیرعامل «شهر» در مورد دیگر برنامه‌های گروه مالی شهر، عنوان کرد: در تلاش هستیم در سال‌های آتی بتوانیم سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و تقسیم سود را افزایش بدهیم که این کار با عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه انجام می‌شود. همچنین با تصمیم بانک شهر، بیمه شهر را نیز پس از اخذ مجوزهای لازم در گروه مالی شهر تاسیس می‌کنیم.

در آخر هم مقرر شد از ۳۱۱ ریال سود محقق شده به ازای هر سهم مبلغ ۵۰ ریال معادل ۱۶ درصد بین سهامداران توزیع شود. همچنین سود سهامداران حقیقی سجامی و غیر سجامی ۳۰ روز پس از برگزاری مجمع، سود سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری به همراه سایر سهامداران حقوقی، ۱۲۰ روز پس از برگزاری مجمع به شماره حساب بانکی پرداخت می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha