کد خبر 259449
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

شهردار تهران خبر داد؛

ده‌ها هزار اتوبوس و مترو برقی در راه خیابان‌ها

ده‌ها هزار اتوبوس و مترو برقی در راه خیابان‌ها

شهردار تهران با بیان اینکه خط ۱۱ مترو طی هفته‌های آینده احداث می‌شود، گفت: به زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی که عمده آن برقی است روشن می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه پایانه شرق گفت: این پروژه همانند برخی پروژه‌های دیگر که در مدیریت شهری قبلی رها شده بود، مدت‌ها متوقف مانده بود و خوشبختانه امروز فاز نخست آن تکمیل شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در دوره‌های مدیریت شهری قبلی قصد داشتند که پایانه را تبدیل به موزه کنند چراکه فکر می‌کردند امکان ندارد با کاربری اولیه پایانه، این مجموعه را تکمیل و راه‌اندازی کنند، ادامه داد: طی سال آینده خط ۲ مترو از شرق توسعه می‌یابد و همچنین هم اکنون مذاکره برای انتخاب نوع تراموا در چین در حال انجام است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به شدت در حال توسعه خطوط مترو هستیم، بیان کرد:  خطوط ۴، ۶ و ۷ مترو مراحل تکمیلی را طی می‌کنند و خط ۸، ۹ و ۱۰ نیز احداثش آغاز شده و همچنین احداث خط ۱۱ نیز ظرف هفته‌های آینده شروع می‌شود و تمام خطوط خود را فعال کردیم.

ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی برقی

وی در ادامه اظهار کرد: به زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی که عمده آن برقی است روشن می‌شود، یکی از طراحی‌ها برای تهران انتقال باراندازهای تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر است. چند منطقه ما تحت تاثیر میراث نادرست باراندازها قرار گرفته است و انتقال این باراندازها را خواهیم داشت و برای آن ۶۰۰ هکتار فضا مشخص شده تا از طریق آن پرونده باراندازه‌ها در مناطق ۱۲ و ۱۶ را ببندیم تا این مناطق از این آسیب مصون شوند.

زاکانی با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ ماه آینده پایانه فعلی شرق تهران به مساحت ۵ هکتار تخلیه و به پایانه جدید منتقل می‌شود تا کاربری جدیدی برای پایانه قدیمی داشته باشیم، گفت: برای پایانه‌های جنوب و غرب نیز طراحی کردیم که به خارج از تهران منتقل شود و در شهر تهران فقط چند پایانه موقت خواهیم داشت که مسافر را از آنجا به سمت پایانه‌های اصلی منتقل کند و دیگر دپو و انباری از اتوبوس نداریم که آلودگی و مشکل برای شهر ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha