کد خبر 259440
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

با اعلام مدیرکل حفاظت محیط‌زیست:

هوای چهارمحال‌وبختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

هوای چهارمحال‌وبختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هوای استان روز دوشنبه به دلیل وقوع گرد و غبار برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

به گزارش گروه استانی حیات،سعیدیوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرون برابر با ۴۱ میکرو گرم در مترمکعب و میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۸۱میکروگرم بر مترمکعب است.

به گفته وی، بر اساس شاخص کیفی هوا، هوای چهارمحال و بختیاری امروز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

به گفته وی، هوای شهرکرد سال‌گذشته ۴۳ روز پاک و هفت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در سال‌جاری با نصب و راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در لردگان و بروجن میزان آلایندگی هوا در سطح استان ارزیابی دقیق‌تر می‌شود.

براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سال

مندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

براساس اعلام هواشناسی چهارمحال و بختیاری کاهش کیفیت هوا در استان تا آخر هفته ادامه دارد و برای صبح‌ها جوی به نسبت پایدار و آسمانی اغلب صاف همراه با غبار رقیق و برای ساعات بعد از ظهر آسمانی کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در برخی مناطق احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha