کد خبر 259374
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران مطرح کرد:

نیاز پایتخت به ۹۸ هزار فضای پارک خودرو

نیاز پایتخت به ۹۸ هزار فضای پارک خودرو

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران: در پنج سال آینده به حداقل ۹۸ هزار فضای پارک به صورت عمومی و مکانیزه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ شهریار افندیزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، گفت: ۳۷۰۰ فضای پارک عمومی و مکانیزه توسط سازمان حمل ‎و نقل و ترافیک شهرتهران درحال ساخت می‌باشد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا افق سال ۱۴۰۸؛ نیاز است که حداقل ۹۸هزار فضای پارک بصورت پارکینگ‌های‌عمومی و مکانیزه ساخته شود.

وی اظهار کرد: در پنج سال آینده برای رفع کمبود پارکینگ در پایتخت به حداقل ۹۸ هزار فضای پارک به صورت عمومی و مکانیزه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیاز است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تعداد فضای پارک‌های مورد نیاز خودرو می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کنار استفاده از منابع مالی شهرداری تهران ساخته شود.

افندیزاده همچنین گفت: علاوه برساخت فضای پارک‌های عمومی، با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران و ساماندهی حدود ۱۲۰ هزار فضای پارک‌حاشیه‌ای در معابر شریانی شهرتهران، در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته که از این تعداد، ساماندهی۳۰ هزار فضای پارک‌حاشیه‌ای در مناطق ۱، ۴ و ۵ توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران و شهرداری مناطق مذکور با همراهی پلیس راهورتهران بزرگ آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha