کد خبر 259345
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد:

بازاریابی دارویی جهان در حال تغییر است/ اهمیت هوش مصنوعی

بازاریابی دارویی جهان در حال تغییر است/ اهمیت هوش مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر کاربرد هوش مصنوعی در صنعت داروسازی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: ما باید به عنوان یک شهروند ایرانی به داروسازان و صنعت داروسازی کشور افتخار کنیم و بپذیریم که در حوزه سلامت افتخارات بزرگی را رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه داروسازان کشور با جسارت مبتنی بر اعتماد به نفس علمی امروز بر قله‌های خوداتکایی ملی ایستاده‌اند، یادآور شد: داروسازان کشور از ابتدا بدون نگاه متعصبانه بر کیفیت دقت نظر داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی چالش‌ها در حوزه صنعت داروسازی از جمله کمبود نقدینگی سیال و به‌هنگام، تکانه‌های ارزی، نیاز به بهینه‌سازی ناوگان صنعتی داروسازی کشور و سیاست‌های جبری، ادامه داد: به رغم همه این چالش‌ها اما صنعت داروسازی سرافرازانه و شتابان مسیر تعالی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مطالعات بیواکیوالانسی دروازه ارتباط با دنیا است، گفت: امروز در عرصه جهانی در بحث مارکت و بازاریابی دارویی وقتی یک محصول دارویی با اسناد علمی و پژوهش‌های متقن آکادمیک همراه می‌شود، در عرصه بازاریابی نیز توفیق بیشتری می‌یابد.

زالی با اشاره به بیماری‌هایی مانند زیکا، سارس، مرس و کووید ۱۹ که در قالب بیماری‌های نوپدید شناخته می‌شوند، یادآور شد: تا هزاره سوم در قرون متمادی چند بیماری وجود داشت، اما از ابتدای هزاره سوم تاکنون حداقل هفت بیماری نوپدید شناسنامه‌دار دیده شده‌اند که نیازهای دارویی را نیز تعیین می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هم‌اکنون ایرلند، بلژیک، هند، آلمان و چین از اصلی‌ترین کنشگران صنعت دارو به شمار می‌روند، گفت: بازیگران بازاریابی جهان در عرصه دارو در حال تغییرند.

زالی با اشاره به سابقه درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه Drug delivery در سال‌های اخیر، ظرفیت علمی دانشگاه را در این خصوص مطلوب و قابل اعتماد برای همکاری با صنعت داروسازی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha